اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 4 سال آینده صورت می‌گیرد

ساخت واکسن آنفلوانزای انسانی به صورت انبوه در مرند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی منطقه شمال‌غرب کشور گفت: در صورت تامین اعتبار 140 میلیارد ریالی ساخت واکسن آنفلوانزای انسانی طی چهار سال آینده به صورت انبوه در این مرکز تخصصی تحقیقاتی امکانپذیر خواهد شد.

ساخت واکسن آنفلوانزای انسانی به صورت انبوه در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایرج خلیلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌جاری، این موسسه موفق شده تعهدات خود، با تولید بالغ بر 190 میلیون دز واکسن در قبل از سررسید موعد مقرر با کیفیت استاندارد بین‌المللی عمل کند.

وی اضافه کرد: تولید 130 میلیون دز واکسن دوگانه کشته نیوکاسل ـ آنفلوانزای طیور، 30 میلیون دز واکسن کشته نیوکاسل و 30 میلیون دز واکسن کشته آنفلوانزای طیور، طی 10 ماهه سال جاری در این موسسه تحقق یافته است.

خلیلی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته تولید سه میلیارد و 50 میلیون دز انواع واکسن در این موسسه تحقیقاتی عملی شده است، افزود: موسسه رازی با دارا بودن فناوری‌های خاص و انحصاری، بعد از انقلاب اسلامی به با وجود تمام تحریم‌ها به فعالیت خود ادامه داده و دانش تولید واکسن را بومی کرده است.

وی با تاکید به این مطلب که در حال حاضر واکسن کشته طیور در شعبه مرند موسسه رازی تولید می‌شود و واکسن آنفلوانزای انسانی هم برای نخستین بار در کشور در این شعبه در برنامه‌های تولیدی قرار گرفته است، گفت: با تولید اولیه 500 دز واکسن آنفلوانزای انسانی در این شعبه، سالانه از خروج 24 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری و در صورت تامین اعتبار 140 میلیارد ریالی این طرح، در سه تا چهار سال آتی، تولید واکسن آنفلوانزای انسانی به صورت انبوه در این مرکز تخصصی تحقیقاتی امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول