اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌خوش‌چهره ‌در گفت‌و‌گو با ‌فارس مطرح کرد

آمریکا‌ به جد به تهدید‌ات اقتصادی روی آورده است‌ / ‌شرایط فعلی اقتصادی ایران

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران گفت: آمریکا در دهه اخیر از تهدید و تهاجم به نظام و سیاست ایران ناامید و به‌طور جدی به تهدیدات اقتصادی روی آورده است.

آمریکا‌ به جد به تهدید‌ات اقتصادی روی آورده است‌ / ‌شرایط فعلی اقتصادی ایران

محمد خوش‌چهره ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مدیریت زمان مسئله مهمی در شرایط تحریم است.

وی افزود: ارتقای سطح درک شناخت، بصیرت و آگاهی نسبت به شرایط و پدیده‌ها را در این فضای اقتصادی باید بالا برده تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.

خوش‌چهره با بیان اینکه سرمایه مردم، سرمایه مهمی است، خاطر نشان کرد: باید در مسیر نیل به اهداف اقتصادی به این باور برسیم که با اعتماد و مشارکت می‌توان با وجود تنگناها عملکرد موفق داشت.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی، سرمایه اجتماعی مردم و مشارکت حداکثری آنان در فضاهایی چون انتخابات است. 

استاد اقتصاد دانشگاه تهران تاکید کرد: مشارکت و حضور حداکثری با تبلیغات و پند و موعظه ایجاد نمی‌شود بلکه با شفاف‌سازی و صداقت در عملکرد خود را می‌نمایاند.

وی ادامه داد: در شرایط سخت تحریم آگاهی‌سازی عنصر مهمی برای گذران از این پیچ تاریخی تلقی می‌شود که باید با تکیه بر اصل آگاهی و هوشیاری از آن عبور کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: اقتصاد مراحل مختلفی دارد، اقتصاد رقابتی، اقتصاد تقابلی، اقتصاد تهاجمی، اقتصاد تخاصمی و در نهایت منجر به جنگ می‌شود.

وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی فعلی کشور شرایط تقابلی متمایل به اقتصاد تهاجمی است که در این شرایط نیازمند مدیریت جدی و دقیق هستیم.

خوش‌چهره ‌گفت: آمریکا در دهه اخیر از تهدید و تهاجم به نظام و سیاست ایران ناامید و به‌طور جدی به تهدیدات اقتصادی روی آورده است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران بیان کرد: مدیریت درون سازمانی و برون سازمانی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در مدیریت استراتژیک و کلان در تقابل با تحریم‌ها مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/70008/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول