اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده شهر کرد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس:

مرگ ۳ دانش‌آموز در مسیر روستا و مدرسه به خاطر طرح تجمیع مدارس

خبرگزاری فارس: نماینده شهر کرد در مجلس گفت:‌ با توجه به اجرای طرح تجمیع مدارس روستایی و عدم توجه به سرویس رفت و برگشت، دو هفته پیش سه دانش‌آموز در راه برگشت از مدرسه غرق شده و فوت کردند.

مرگ ۳ دانش‌آموز در مسیر روستا و مدرسه به خاطر طرح تجمیع مدارس

سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس افزود: آموزش و پرورش که طرح تجمیع مدارس روستایی را به خاطر کمبود بودجه و به صورت ناقص انجام داده است،در حالی که دانش‌آموزان سرویس ایاب و ذهاب ندارند و خوابگاه‌های شبانه‌روزی مدارس روستایی نیز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است.

وی گفت: دانش‌آموزان مجبورند مسیرهای پنج شش کیلومتری روستا تا مدرسه‌های تجمیع شده را بپیمایند.

نماینده شهر کرد در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تجمیع مدارس هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌های روستایی وارد کرده و برخی از دانش‌آموزان به دلیل مشکل مالی امکان ادامه تحصیل در مدارس تجمیع شده، دور دست ندارند.

زمانیان دهکردی افزود: دو هفته قبل متأسفانه سه نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه روستایی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری هنگام برگشت از مدرسه بر روی یخ‌های یک رودخانه در حال بازی بودند که بر اثر شکستن یخ غرق شده و فوت کردند.

این نماینده مجلس گفت: اجرای هر طرح در مدارس باید با امکانات و جوانب آن انجام شود و رفت و آمد دانش‌آموزان بی‌بضاعت در زمستان و فاصله روستاها بسیار خطرناک است.

نماینده شهر کرد در مجلس افزود: یقین داشته باشید، با بازگشایی مجلس این موضوع را از مسئولان آموزش و پرورش به طور جد پیگیری می‌کنیم و ما نمایندگان استان چهار محال و بختیاری مدعی این دانش‌آموزان خواهیم بود و باید با سوء مدیریت و جایی که حق مردم ضایع می‌شود، ایستادگی کرده و محکم برخورد کنیم.

طرح تجمیع مدارس به علت کاهش جمعیت دانش آموزی و کاهش زاد و ولد و نگاه اقتصادی به مدارس اجرا شده که جوانب اجتماعی آن کمتر لحاظ شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول