اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

همدان قابلیت بکر و دست نخورده‌ای در زمینه گردشگری دارد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: استان همدان قابلیت این را دارد تا بتواند جایگزین بسیار خوب و مناسبی برای شمال کشور در سبد سفر مردم کشورمان باشد.

همدان قابلیت بکر و دست نخورده‌ای در زمینه گردشگری دارد

علی‌محمد آزاد در حاشیه برگزاری ضیافت شام و دیدار و تبادل نظر با سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی مدعو در جشنواره زمستانی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در شهرهای تهران و کرج به طور معمول در هر تعطیلی یا روزهای پنج‌شنبه که ادارات و مدارس تعطیل هستند حجم زیادی از سفرهای مردم به شمال کشور صورت می‌گیرد که با برنامه‌ریزی می‌توان همدان را جایگزین شمال کشور در سبد سفر مردم کشورمان کرد.

وی افزود: با بهره‌برداری از مراحل نهایی آزادراه همدان ـ ساوه مدت زمان سفر از پایتخت به همدان به سه ساعت کاهش یافته و این خود می‌تواند در تحقق موضوع افزایش گردشگران در فصول مختلف سال در استان همدان شود.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به سفر هفته قبل رئیس جمهوری به همدان تأکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در استان در زمینه راه‌های ارتباطی و مواصلاتی و نزدیک‌تر شدن همدان به تهران می‌توانیم جایگزین برخی مسائل برای پایتخت باشیم و همدان را به عنوان قطب گردشگری غرب کشور مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نقش بسیار مهم و پررنگی در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته باشند، ادامه داد: هدف ما این است که همدان را مطرح و توجه را به داشته‌های استان جلب کنیم و بتوانیم از این فرصت بعدها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده کنیم.

آزاد در پاسخ به خبرنگار فارس همدان مبنی بر اینکه آیا در این جلسه با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف به نتایجی رسیده یا نه؟ تصریح کرد: فلسفه برگزاری همایش و جشنواره‌ها شناسایی ظرفیت و قابلیت‌های موجود در هر منطقه است و همدان از این قاعده مستثنی نیست، در زمینه تبادل گردشگر با کشورهایی که از نظر فرهنگی شباهت‌هایی با ما دارند مذاکراتی صورت گرفت که باید پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از نقاط جهان سرمای هوا و بارش برف باعث افزایش گردشگر در فصول مختلف سال است و از این ظرفیت یعنی زمستان استفاده می‌کنند اما، ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این موضوع در همدان پررنگ‌تر محقق شود.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورد تا 10 بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، برپا است.

انتهای پیام/2499/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول