اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران انقلاب 14 فوریه در گفت‌وگو با فارس:

مقاومت ملت بحرین خاموش نشدنی است/ لزوم تشکیل امت واحد اسلامی

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران ائتلاف 14 فوریه تاکید کرد، موج بیداری و مقاومت بحرین حتی اگر به قیمت کشته شدن تک‌تک بحرینی‌ها تمام شود، آرام نخواهد گرفت.

مقاومت ملت بحرین خاموش نشدنی است/ لزوم تشکیل امت واحد اسلامی

"شیخ صادق الجمری" یکی از رهبران انقلاب 14 فوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که بت دیکتاتوری بحرین و آل‌خلیفه به عنوان دست ‌نشانده‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس شکسته شده و حکومت آینده بحرین با حضور کلیه طیف‌های سیاسی و مذهبی در پای صندوق‌های رای مجددا تاسیس و تشکیل شود.

وی اظهار داشت: درست است که با وجود حکومت نظامی چندین کشور بر ملت بحرین، انقلاب در این منطقه جغرافیایی به کندی پیش می‌رود و با دشواری‌های خاصی همراه است اما اعتقاد راسخ داریم که با شروع جریان بیداری اسلامی در خاورمیانه، عزم ملت بحرین نیز برای سرنگونی رژیم آل‌خلیفه و برقراری نظام اسلامی در این کشور صدچندان شده است.

این اندیشمند سیاسی تاکید کرد: دیگر دوران زورگویی حاکمان و اعمال حکومت نظامی بر ملت‌ها به سر آمده و حتی کشتار دسته‌جمعی نیز نمی‌تواند رعب و حشتی در دل ملت‌ها به راه بیاندازد چرا که کشته شدن در راه آرمان‌های اسلامی آرزوی هر فرد مسلمان آزاد‌ی‌خواه و فرهیخته است.

شیخ الجمری گفت: سال‌های متمادی است که ملت‌های مسلمان به دلایل مختلف در برابر ظلم و بیداد و دخالت غربی‌ها در سرنوشت کشورهای‌شان سکوت اختیار کرده‌اند؛ اما اکنون این زورگویی‌ها در خاورمیانه به مرحله‌ای رسیده است که دیگر سکوت مسلمانان جایز نیست و هر مسلمان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب باید بپا خیزد و فریاد اسلام‌خواهی برآورد.

وی افزود: ملت بحرین نیز به خاطر خفقان سیاسی و اعمال فشار و کشتار از سوی حاکمان داخلی و خارجی سال‌های متمادی را در سکوت سنگینی سپری کرده‌اند. سکوتی که نه از سر رضایت بلکه از سر اعتراض به اوضاعی بود که تمام آحاد ملت را تحت‌الشعاع قرار می داد. اما دیگر این سکوت‌ها به فریاد تبدیل شده و تا تحقق کامل اهداف ملت و سرنگونی رژیم آل‌خلیقه خاموش نخواهد شد. 

وی با اشاره به جنایات جنگی کشورهای اردن، عربستان، قطر و بسیاری کشورهای مزدور و دست‌نشانده علیه ملت بحرین، از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال موج نسل‌کشی در این کشور انتقاد و تاکید کرد: موج بیداری و مقاومت بحرین حتی اگر به قیمت کشته شدن تک‌تک بحرینی‌ها تمام شود، آرام نخواهد گرفت.

این اندیشمند سیاسی بحرینی قتل عام و شکنجه ملت بحرین در قرن حاضر را به شرایط قتل و کشتار حاکم بر کشورهای قرون وسطی تشبیه کرد و گفت: ملت بحرین به رغم همه این سرکوب‌ها و اعدام معترضان و کشتار دسته‌جمعی مردم در خیابان‌ها همچنان ایستاده است و تا تحقق همه اهداف خود از پای نخواهد نشست.

وی با بیان اینکه متحد نبودن ملت بحرین آفتی است که می‌تواند انقلاب مردمی این کشور را تضعیف کند به انتقاد از یکی از جمعیت‌های بحرین پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه جمعیتی موسوم به "جمعیت وفاق" با حرکت در جهت خلاف خواسته‌های ملت بحرین، به دفاع از نظام دیکتاتوری شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه پرداخته و اقدامات این نظام دست‌نشانده در خونریزی و قتل و کشتار ملت بحرین را قانونی اعلام کرده است.

این اندیشمند بحرینی تاکید کرد: به رغم همه این بی‌مهری‌ها ملت انقلابی بحرین به آرمان‌های خود پایبند است و تا تحقق کامل اهداف خود در صحنه باقی خواهد ماند.

شیخ الجمری در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف پلید آمریکا در تغییر مسیر انقلاب‌های اخیر خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آمریکا به خاطر هراس از تشکیل خاورمیانه اسلامی تمام تلاش خود را بکار بسته است تا خاورمیانه را با اهداف خود هم‌سو ساخته و به خواسته‌های خود نزدیک سازد.

وی از کشورهای اسلامی خواست تا هوشیاری خود را حفظ کرده و تا تحقق کامل اهداف خود در صحنه حضور داشته باشند؛ چرا که ملت‌های مظلومی همچون بحرین و فلسطین چشم امید خود را به این انقلاب‌ها دوخته‌اند و تزلزل در اراده ملت‌های مسلمان، در آینده بحرین و فلسطین بی‌تاثیر نخواهد بود.

شیخ الجمری همچنین به انقلاب ساختگی سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکا در صدد است تا با ایجاد انقلاب‌های اینچنینی تحولات خاورمیانه را به نفع خود مصادره کرده و مسیر انقلاب‌ها را از حق و حقیقت و حکومت خدا بر مردم دور سازد تا بتواند با تسلط بر منطقه به بهره‌برداری از منابع آن ادامه دهد.

این فعال سیاسی بحرینی تشکیل امت واحده اسلامی در خاورمیانه را ضروری دانست و اظهار داشت: تشکیل امت یکپارچه اسلامی قادر است دست تجاوز و دخالت استعمار و استکبار در منطقه را کوتاه سازد و تشکیل این امت جز با وحدت و اتفاق نظر تمام جوامع اسلامی میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول