اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبکا گزارش داد

بالاگرفتن سهم‌خواهی رقبا از کابینه آینده نتانیاهو

خبرگزاری فارس: یئیر لاپید نه‌تنها خواسته است تا وزارت امور خارجه اسرائیل در اختیار او باشد، بلکه خواستار آن است که در زمینه انتخاب وزیر جنگ رژیم مزبور نیز دارای حق وتو باشد.

بالاگرفتن سهم‌خواهی رقبا از کابینه آینده نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی دبکا، نزدیک به منابع اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی، در گزارشی از سهم‌خواهی «یئیر لاپید»، رهبر حزب تازه‌تاسیس یش‌آتید، برای پیوستن به کابینه آینده بینامین نتانیاهو خبر داد.

بنابراین گزارش، یئیر لاپید نه‌تنها خواسته است تا وزارت امور خارجه اسرائیل در اختیار او باشد، بلکه خواستار آن است که در زمینه انتخاب وزیر جنگ رژیم مزبور نیز دارای حق وتو باشد. این در حالی‌ست که آویگدور لیبرمن، احتمالا کسی است که می‌خواهد وزیر جنگ آینده رژیم صهیونیستی باشد.

از سوی دیگر، لاپید نمی‌خواهد در کابینه‌ای حضور داشته باشد که در آن، «آری دری»، رئیس حزب شاس هم حضور داشته باشد.

از سوی دیگر، «نافتالی بنت»، رهبر حزب خانه یهود هم که حزبش 12 کرسی در کنست به‌دست آورده است، خواستار مشارکت در امور مذهبی است.

دبکا مدعی است که بنیامین نتانیاهو که احتمالا بار دیگر نخست‌وزیر اسرائیل خواهد شد، تاکنون با اختصاص سه کرسی به حزب یش‌آتید موافقت کرده که یکی از آنها وزارت امنیت داخلی است که احتمالا به «یاکوف پری»، رئیس سابق شین‌بت خواهد رسید، همچنین گفته می‌شود که وزارتخانه‌های آموزش و یکی از سه وزارتخانه کشور، مسکن و صنعت و بازرگانی هم به یش‌آتید خواهد رسید.

بر اساس گزارش دبکا، مقامات حزب لیکود از خواسته‌های سنگین یش‌آتید گلایه‌مند بوده و برخی می‌گویند هر کس نداند، فکر می‌کند آنها 61 کرسی کسب کرده‌اند، نه 19 کرسی.

تحلیلران بر این باورند که نتانیاهو مسیر سختی تا تشکیل کابینه آینده اسرائیل در پیش خواهد داشت و حتی کابینه تشکیل شده نیز در اهداف و مقاصدش، دچار شکاف خواهد بود.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول