اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

فارس گزارش می‌دهد

مکانیزم ائتلاف سه‌گانه برای معرفی نامزد واحد/ دیدارهای غیررسمی پایداری با فتاح و جلیلی

خبرگزاری فارس: احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت دیدارهایی غیررسمی با برخی نامزدهای احتمالی داشتند و همچنین مکانیزمی برای تعیین نامزد واحد در ائتلاف سه‌گانه طراحی کردند.

مکانیزم ائتلاف سه‌گانه برای معرفی نامزد واحد/ دیدارهای غیررسمی پایداری با فتاح و جلیلی

 به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس احزاب و تشکل‌ها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری خط‌ و مشی، استراتژی و برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند که در ادامه فعالیت هفته اخیر آنها را مرور می‌کنیم.

کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان اسفندماه معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: در صورت برگزاری کنگره جبهه اصلاح‌طلبان در دهه اول اسفند افرادی همچون محمدرضا عارف، حسین کمالی و مصطفی کواکبیان حضور داشته و از محمد خاتمی و حسن خمینی نیز دعوت خواهد شد و کاندیدای نهایی جبهه اصلاح‌طلبان نیز در این کنگره اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس جبهه اصلاح‌طلبان برگزاری این کنگره را به شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان پیشنهاد داده است که در صورت تصویب این کنگره اوایل اسفندماه برگزار می‌شود.

بر همین اساس قرار است از تمام کاندیداهای اصلاح‌طلب در این کنگره دعوت شود تا آنها برنامه‌های خود را ارائه دهند و با رای‌گیری از بین حاضران که احتمالا تا حدود 500 تا 1000 نفر هستند، کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان در این جلسه اعلام شود.

گفته می‌شود در صورت برگزاری این کنگره افرادی همچون عارف، حسین کمالی، کواکبیان حضور خواهند داشت و اگر خاتمی نیز قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشته باشد، به این کنگره خواهد آمد.

همچنین در این کنگره از سیدحسن خمینی نیز برای حضور دعوت به عمل خواهد آمد.

در مناظره «بازگشت یا عبور از گفتمان 84» مطرح شد

حق شناس: سال 42 آغاز و 84 بروز انحراف بود/ روانبخش: انحراف از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری هاشمی آغاز شد نه سال 84

خبرگزاری فارس: حق‌شناس و روانبخش در مناظره در خصوص «بازگشت یا عبور از گفتمان 84» به بحث‌های مختلفی از جمله نقش آیت‌الله مصباح در دوران انقلاب اشاره کردند و در حالی که حق‌شناس حمایت آیت‌الله مصباح از دولت نهم را آغاز انحراف می‌دانست، روانبخش آغاز انحراف را از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری زمان هاشمی رفسنجانی دانست.

جامعه مدرسین اظهارات عسگراولادی را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین درباره واکنش جامعه مدرسین به اظهارات حبیب‌الله عسگراولادی مبنی بر فتنه‌گر نبودن موسوی و کروبی گفت: این مسأله محکوم و ادامه همکاری منوط به تبری جستن مؤتلفه شد.

حضور وزیر اطلاعات دولت هاشمی در خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت سازندگی از خبرگزاری فارس بازدید کرد.

دیدار انتخاباتی ولایتی با پورمحمدی / دیدار قالیباف با لاریجانی

علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه گانه در دیدار با حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از روند فعالیت انتخاباتی و سازوکار ائتلاف سه‌گانه ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اخیراً علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه گانه در دیداری که با حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور داشته است، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت انتخاباتی و سازوکار ائتلاف سه‌گانه از وی برای کمک و تقویت این ائتلاف دعوت کرده است.

بر پایه این خبر حجت‌الاسلام پورمحمدی نیز در پاسخ اظهار داشت که بنده موافق این حرکت هستم اما هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته‌ام.

وی ادامه داد: اگر بنده کاندیدای انتخابات آتی شوم به عنوان یک نامزد و اگر در انتخابات حضور نداشته باشم به عنوان یک عضو جامعه روحانیت مبارز به این ائتلاف کمک می‌کنم.

به گزارش فارس پیش از این نیز قالیباف دیداری با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشته و به ارائه گزارشی از سازوکار ائتلاف سه‌گانه پرداخته است.

همچنین در پی انتشار برخی اخبار درباره دعوت این ائتلاف از محسن رضایی، یک منبع آگاه به فارس گفت: تاکنون هیچ دعوتی از محسن رضایی برای پیوستن به این ائتلاف صورت نگرفته است.

به گزارش فارس قرار است فعالیت رسمی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در دهه فجر آغاز شود.

جزئیاتی از فعالیت‌های انتخاباتی منوچهر متکی

خبرگزاری فارس: یک منبع نزدیک به وزیر سابق امور خارجه کشورمان، از جزئیات فعالیت‌های انتخاباتی وی خبر داد.

یک منبع نزدیک به وزیر امور خارجه سابق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به پیشنهاد چندین تشکل اصولگرا برای حضور منوچهر متکی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: جهت دستیابی به راهکارهای مناسب برای برون رفت از شرایط و برخی مشکلات جاری کشور، منوچهر متکی اقدام به تشکیل تیم اقتصادی با حضور اساتید، صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی و رایزنی برای تدوین برنامه های اقتصادی خود از مهر ماه گذشته کرده است.

وی در ادامه با نادرست خواندن جزئیات منتشره درباره ستاد انتخاباتی این دیپلمات افزود: منوچهر متکی با ارسال نامه‌های جداگانه به چهره‌های علمی،فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر متکی به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های ریاست جمهوری در میان اقشار مختلف جامعه مطرح بوده است.

5 کلیدواژه مهم در انتخابات 92/ راهبرد انتخاباتی جریان فتنه/ ردصلاحیت نامزد طلایی جریان‌ انحرافی

خبرگزاری فارس:  آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تشریح استراتژی فتنه‌گران، کلیدواژه‌های مهم انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال ردصلاحیت نامزد طلایی جریان انحرافی و برنامه‌های جامعه مدرسین برای انتخابات سال 92 پرداخت.

متن نامه‌ عسگر اولادی به آیت‌الله خاتمی و پاسخ وی

عسگراولادی: قصد تطهیر یا رفع حصر مفتون‌ها را ندارم/ خاتمی: تلاش‌های مخلصانه آقای عسگراولادی از یاد نمی‌رود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در پاسخ به نامه حبیب‌الله عسگراولادی وی را از سابقون انقلاب دانست.

حسینیان: در انتخابات 92 باید با چهره‌های اصیل به گفتمان 84 بازگشت

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره ویژگی‌های انتخابات آینده گفت: در انتخابات 92 چاره‌ای جز بازگشت به گفتمان اصیل 84 وجود ندارد و این کار با رجوع به نیروهای اصیل شدنی است.

بررسی مصداق‌های انتخاباتی در کمیته سیاسی/ پارامترهای جبهه پایداری برای انتخاب اصلح

خبرگزاری فارس: دبیرکل جبهه پایداری از بررسی مصادیق ریاست‌جمهوری در کمیته سیاسی جبهه پایداری خبر داد و گفت: ما بررسی می‌کنیم که افراد در کار مدیریتی، سیاسی، ولایتمداری و قانون‌مداری چگونه هستند و سپس با جمع‌بندی به نتیجه می‌رسیم.

مهر‌علیزاده: ستادی تشکیل ندادم/ایجاد ستادی واحد برای اصلاح‌طلبان

خبرگزاری فارس: کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ستاد خود را فعال نکرده است گفت: اگر اجماع بر روی کاندیدای واحد اصلاح طلبان میسر نشد،بهتر است ستاد انتخاباتی تمام کاندیداهای اصلاح‌طلب، ستادی واحد باشد.

حضور «محسن رضایی» در جلسه جبهه ایستادگی/ بررسی انتخابات 92

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی از حضور محسن رضایی در جلسه شب گذشته این جبهه و بحث درباره انتخابات آینده و پیوستن وی به ائتلاف سه‌گانه خبر داد.

«امانی» مسئول ستاد انتخابات شورای شهر استان تهران شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه سعی داریم دبیران جبهه در استان‌ها مسئولیت ستاد شوراها را برعهده گیرند،گفت: در استان تهران آقای امانی مسئولیت ستاد انتخابات شوراهای استان تهران را برعهده گرفت.

سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه جلسه ستاد انتخابات شوراها با مدیریت بادامچیان تشکیل و آقای بادامچیان گزارشی از روند کارها در حضور اعضای جبهه ارائه داد، اظهار داشت: در این جلسه در باره مسئولان استانی تهران و سایر استان‌ها بحث‌های مختلفی مطرح شد.

سجادی با تاکید بر اینکه ما سعی داریم دبیران جبهه در استان‌ها مسئولیت ستاد شوراها را برعهده گیرند، افزود: در استان تهران آقای امانی مسئولیت ستاد انتخابات شوراهای استان تهران را برعهده گرفت.

سخنگوی جبهه پیروان گفت: ما کشور را به 6 منطقه تقسیم کرده‌ایم و در حال حاضر در حال بررسی همه استان‌ها هستیم و تشکل‌ها باید نظر بدهند تا سایر استان‌ها نیز تعیین شود اما تاکنون مسئول استان‌هایی همچون مشهد، خوزستان و تهران تعیین شدند.

زمان تشکیل ستاد انتخاباتی جبهه پایداری/ دیدارهای غیررسمی با فتاح و جلیلی

خبرگزاری فارس: عضو جبهه پایداری از دیدارهای غیررسمی این جبهه با جلیلی و فتاح خبر داد و گفت: این افراد از نظر گفتمانی به جبهه نزدیک‌تر از سایر گزینه‌ها هستند.

یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات حجت‌الاسلام آقاتهرانی مبنی بر بررسی مصادیق در جبهه پایداری گفت: ما در حال بررسی مصداق‌های مختلفی هستیم اما به جلیلی،‌لنکرانی و فتاح اعتقاد بیشتری داریم و آنها را از نظر گفتمانی به جبهه نزدیک‌تر می‌دانیم.

این عضو جبهه پایداری با اشاره به دیدارهای غیر رسمی جبهه با این افراد گفت: نامزد مورد نظر جبهه فعلا نهایی نشده است اما از لحاظ گفتمانی با این 3 نفر رابطه نزدیکی داریم.

وی درباره حمایت پایداری از الهام تصریح کرد: وی خودش تصمیمی ندارد و در دولت دارای مسئولیت است از این رو بحث الهام در جبهه مطرح نیست.

این عضو جبهه پایداری در خصوص حمایت از حداد عادل نیز خاطر نشان کرد: وی در ائتلاف سه‌گانه حضور دارد و این قالب را پسندیده در حالی که درباره مبانی شکل‌گیری این ائتلاف باید بحث شود.

یکی دیگر از اعضای جبهه پایداری نیز در این زمینه گفت: درباره همه نامزدها بحث شده‌اند اما نظر نهایی جبهه مهم است که باید به تایید شورای فقاهتی برسد.

وی در خصوص تشکیل ستاد انتخاباتی جبهه پایداری گفت: زمانی که فضای کشور انتخاباتی شود و به یقین برسیم که مجاز هستیم وارد فضای انتخابات شویم ستاد انتخاباتمان نیز فعال می‌شود.

کواکبیان در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری:

اصلاح طلبان و اصولگرایان سر یک منشور انتخاباتی توافق کنند/ نباید بگذاریم جریان پوپولیستی عوام فریبی کند

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان سر یک منشور انتخاباتی توافق کنند و نباید گذاشت جریان پوپولیستی عوام فریبی و با خرج کردن پول بیت‌المال رای جمع‌آوری کند.

کواکبیان به خاطر عدم اجماع اصلاح‌طلبان کاندیدای ریاست‌جمهوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات مردم‌سالاری گفت: طبق مصوبه کنگره حزب مردم‌سالاری، مصطفی کواکبیان دبیرکل این حزب، به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم به مردم معرفی‌ می‌شود.

پیام عسگراولادی به یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری

خبرگزاری فارس: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز برای یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری پیامی را ارسال کرد.

حسن روحانی در پاسخ به فارس:برای نامزدی در حال بررسی هستم/ اگر بیایم مستقل شرکت می‌کنم

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده در حال بررسی هستم.

تعیین مکانیزم ائتلاف سه‌گانه برای معرفی نامزد واحد/ ولایتی هنوز نامزد نهایی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه با بیان اینکه این ائتلاف در حال بررسی و ارزیابی است، از تعیین مکانیزمی برای ارائه کاندیدای واحد خبر داد و گفت: این مکانیزم در آینده مشخص می‌شود.

حسین مظفر نماینده مردم تهران و رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره خبری مبنی بر کاندیداتوری ولایتی از سوی این ائتلاف اظهار داشت: خیر؛ ائتلاف بر مبنای همان تصمیم قبلی است و تصمیم جدیدی نگرفته است و هنوز موضع قبلی خود را دارد.

مظفر با بیان اینکه این ائتلاف در حال بررسی و ارزیابی است، از تعیین مکانیزمی برای معرفی کاندیدای واحد خبر داد و گفت: این مکانیزم در آینده مشخص می‌شود.

به گزارش فارس، ائتلاف سه‌گانه با حضور حداد عادل،‌ولایتی و قالیباف تشکیل شد که حسین مظفر نیز ریاست ستاد انتخابات آن را بر عهده گرفته است.

پیش از این حداد عادل گفته بود از بین ما سه نفر یکی به‌عنوان نامزد نهایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول