اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه

تقارن هفته وحدت و دهه فجر فرصت مناسبی برای وفاق ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت حیدریه گفت: تقارن هفته وحدت و دهه فجر فرصتی مناسب برای وفاق ملی است و این امر سبب رونق بیشتری در برنامه‌ها و مراسمات می‌شود.

تقارن هفته وحدت و دهه فجر فرصت مناسبی برای وفاق ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا بهترین توشه برای سفر مودت عالم برزخ و قیامت است.

وی با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: شیعیان و اهل سنت باید از پرداختن به موضوعات و مسائلی که سبب تفرقه می‌شود خودداری کنند و شیعه و سنی باید از افراط و تفریط پرهیز و بر مشترکات تکیه کنند.

شریعتی با اشاره به حساسیت ایران در موقعیت جهانی گفت: لفظ وحدت اسلامی یعنی انسجام اسلام و پیدا کردن نقاط مشترک میان خود تا همه بر اساس یکسری مشترکات جلو روند و هر وقت بحث اعتقادی است علما در یک جمع دوستانه مذاکره کنند.

وی بیان کرد: هفته وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب است و پیام این هفته آن است که مسلمانان با هم برادرند و انقلاب اسلامی به برکت وحدت و انسجام ملت و تبعیت محض امت از امام خمینی (ره ) و پیوستگی امت و رهبری به پیروزی رسید.

امام جمعه تربت حیدریه در ادامه به پاره‌ای از مشکلات در کشورهای اسلامی عراق ، افغانستان و میانمار اشاره کرد و ادامه داد: امروز مصلحت نیست که در جوامع اسلامی به وجوه افتراق دامن زده شود و اختلافات جزیی که در برخی موارد بین شیعه و سنی وجود دارد باید توسط اهل دانش با برهان و دلیل و منطق حل شود و همه در راستای اتحاد بین شیعه و سنی اقدام کنیم.

وی با ذکر اینکه حفظ آرامش سیاسی در کشور از مطالبات رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم است، گفت: مطالب بی‌اهمیت را پر اهمیت جلوه دادن و مباحث پراهمیت را کم ارزش و بی‌اهمیت جلوه دادن از مسائلی است که آرامش را خدشه‌دار می‌کند.

شریعتی‌تبار افزود: مسئولان و مدیران و ادارات باید با کیفی‌سازی و بالا بردن محتوای برنامه‌های دهه فجر، قدرت اثر بخشی این برنامه‌ها به ویژه در نسل جوان را بالا ببرند چرا که برگزاری با کیفیت و مطلوب برنامه‌های دهه فجر بهترین یادآوری خدمات ارزنده نظام است.

انتهای پیام/70006/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول