اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید مدیر عامل خبرگزاری فارس از موزه میراث روستایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل خبرگزاری فارس از موزه میراث روستایی گیلان بازدید کرد.

بازدید مدیر عامل خبرگزاری فارس از موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید نظام‌الدین موسوی مدیر عامل و حسن کربلایی مدیر کل امور استان‌های خبرگزاری فارس در حاشیه سفر خود به گیلان از موزه میراث روستایی استان بازدید کردند.

موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت حدود 263 هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر 18 جاده رشت‌ـتهران در دست تکمیل است.

تاکنون سه چای‌ خانه، یک مسجد، یک مدرسه، یک کارگاه آهنگری و یک کوره ذغالگیری سنتی در محل موزه بازسازی شده و در طراحی سایت موزه محل‌هایی برای رستوران‌، چای‌ خانه‌، بازار، مساجد، مزارع و باغ‌های چای، شالیزارها، کارگاه‌های آموزش و تولید صنایع دستی درنظر گرفته شده است.

محوطه بازی‌ها و نمایش‌های سنتی، مراکز تحقیقات کشاورزی و دامپروری، پژوهشگاه معماری و مردم شناسی، پارک کودک، باغ‌های پرورش گیاهان دارویی و درختان بومی، اردوگاه تفریحی، معماری چوب ملل و دو مجموعه مهمان‌پذیر با الهام از معماری روستایی گیلان هر یک به ظرفیت 150 واحد سه تا پنج نفره در موزه میراث روستایی گیلان درنظر گرفته شده است.

برپایی جشن‌های متعدد نوروزی و تابستانی، موسیقی زنده محلی، آیین‌های سنتی و... موجب شده تا موزه میراث روستایی گیلان نخستین موزه میراث کشاورزی ایران نیز شناخته شود.

در موزه میراث روستایی و در دل طبیعت، روستاهای گیلان با همان حال و هوای سرشار از صفا، محبت، دوستی و انسانیت، در برابر دیدگان قرار گرفته است و این گذشته‌ پر‌خاطره و پر‌تجربه در این موزه‌ حفظ شده است تا پیوند‌ دهنده‌ نسل گذشته و حال و معرف گوشه‌ای از فرهنگ و تاریخ گیلان زمین باشد.

در موزه میراث روستایی گیلان که نخستین اکو موزه در خاورمیانه است، انواع خانه‌های روستایی واچینی و دوباره‌ چینی شده، قرار دارند و متشکل از 9 حوزه‌ مختلف فرهنگی و معماری استان است که خاطرات حدود 150 سال گذشته‌ را با خود به همراه دارند.

در موزه میراث روستایی گیلان مشاهده‌ فعالیت‌های روستاییان آن زمان، زندگی گذشته‌های‌ نه چندان دور گیلان را زنده می‌کند.

این موزه در مدت ایام سال به‌ویژه بهار و تابستان پذیرای جمع بسیار زیادی از مسافران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول