اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه بیست و ششمین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها عنوان شد

طرح «مجلس شهری جوانان» تهیه و ارائه شود

خبرگزاری فارس: در بیانیه اختتامیه بیست و ششمین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و استان‌ها اعلام شد: طرح مجلس شهری به عنوان یک رکن مشورتی مدیریت شهری تهیه و ارائه شود.

طرح «مجلس شهری جوانان» تهیه و ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه این نشست پیرامون مفاد دستور جلسه و سندهای ارائه شده و برنامه‌های عملیاتی به بحث و تبادل‌نظر پرداخت و در بندهای زیر تأکید کردند:

1- با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه موضوع سبک زندگی و اهمیت آن در ارتقای فرهنگ شهروندی، پیرو مصوبات اجلاس قبلی، پیش‌نویس سند راهبردی سبک زندگی در مدیریت شهری ارائه و پس از بحث و بررسی مقرر شد در جلسه آینده نهایی و به تصویب این اعضا برسد.

2- در این اجلاس موضوع حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و معضلات اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با حضور مهندس افشار قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد ارتباط و تعامل بین شهرداری‌ها و استانداری‌ها افزایش یافته و عضویت رسمی شهرداری‌ها در شورای اجتماعی استان پیگیری شود.

3 - پیرو تصویب سند راهبردی مشارکت جوانان در اداره بهتر کلانشهرها و مراکز استان‌ها در نشست‌های قبلی، برنامه‌ عملیاتی این سند در این نشست ارائه و پس از بررسی نهایی شد، مقرر شد برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت مشورتی جوانان در امور شهری طرح «مجلس شهری جوانان» به عنوان یک رکن مشورتی، مدیریت شهری تهیه و ارائه شود.

4 - در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اهمیت این موضوع در توسعه فرهنگی شهرها و آگاهی‌های عمومی، سند راهبردی کتاب و کتابخوانی در این نشست ارائه و پس از بررسی محتوای آن مقرر شد با اخذ نظرات تکمیلی سند نهایی در اجلاس بعدی به تصویب اعضا برسد.

5 - مقرر شد جشنواره شهر فرهنگ در تمام مراکز استان‌ها به صورت استانی از طریق فراخوان مؤسسات و نهادهای غیر دولتی سطح استان و پدیدآورندگان حقیقی و حقوقی آثار فرهنگی تا انتهای سال جاری برگزار و نتایج و گزارش عملکرد آن به دبیرخانه دائمی جشنواره در شهرداری مشهد ارائه تا در نیمه نخست سال 92 نسبت به برگزاری دومین دوره جشنواره ملی شهر فرهنگ اقدام شود.

6 - در راستای تعامل هر چه بیشتر شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها و تبادل تجربیات مقرر شد نسبت به ارائه تفاهمنامه امکان بهره‌مندی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها از تولیدات و محصولات یکدیگر در قالب سند اقدام و در نشست آتی ارائه شود.

بیست و ششمین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها چهارم و پنجم بهمن‌ماه جاری با حضور مسئولان استانی و کشوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/75004/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول