اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار افشار:

مشروبات الکلی به عنوان یک خطر زیرپوستی‌ جوانان را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: علاوه بر اعتیاد، مشروبات الکلی به عنوان یک خطر زیرپوستی، جوانان را تهدید می‌کند.

مشروبات الکلی به عنوان یک خطر زیرپوستی‌ جوانان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار علیرضا افشار امشب در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه اساسی در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی ارتقای فرهنگ مردم است.

وی افزود: باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم به سراغ آسیب‌های اجتماعی نروند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی افزود: قطعاً اگر فرهنگ عمومی تقویت شود در مقابل تهاجم فرهنگی مصون می‌مانیم.

سردار افشار با بیان اینکه دیربازده بودن از جمله مشکلات تصمیمات فرهنگی و اجتماعی است، گفت: در حوزه فرهنگی باید بسیار تلاش کنیم حتی اگر تلاش‌های ما برای نسل بعدی نتیجه بدهد.

وی ادامه داد: تعامل عمیقی بین مسائل اجتماعی و فرهنگی وجود دارد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی به تشریح اهداف طرح تحول اجتماعی پرداخت و گفت: طرح تحول اجتماعی مجموعه 185 برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که یکی از اهداف آن ساماندهی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی است.

افشار افزود: باید برنامه‌ها متناسب با فرهنگ هر منطقه و شرایط محلی آن تدوین شود.

وی گفت: سیستان و بلوچستان نخستین استان جنوبی است که طرح تحول اجتماعی در آن مطرح می‌شود و از هم‌اکنون باید برای اجرای برنامه‌های این طرح تلاش کنیم.

افشار اضافه کرد: در این راستا باید تبلیغات و اجرا با هم هماهنگ باشد زیرا در غیر این صورت تبعات منفی بسیاری به دنبال دارد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی اضافه کرد: باید همراهی مردم پشتوانه تمام برنامه‌ها به ویژه طرح تحول اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح وارد مباحث اقتصادی و امنیتی نشده‌ایم ولی می‌دانیم که مشکلات اقتصادی در مسائل اجتماعی مؤثر است اما در کارگروه‌های دیگر در این زمینه بحث می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی متناسب با نیازمندی‌های مردم باید ارائه شود.

وی خانواده را از ارکان موفقیت جامعه عنوان کرد و گفت: خانواده سلول جامعه است که اگر سالم باشد جامعه نیز سالم است.

افشار گفت: علاوه بر اعتیاد، مشروبات الکلی به عنوان یک خطر زیرپوستی، جوانان را تهدید می‌کند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: باید موضوع انضباط اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آشنایی مردم با قانون و ترویج قانون‌گرایی بسیار با اهمیت است.

افشار با اشاره به بحث وحدت گفت: موضوع وحدت و همبستگی ملی از اهداف مهم نظام است و افرادی که مخالف این وحدت هستند قطعاً نشأت گرفته از دنیای غرب هستند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در راستای ارتقای وحدت بیشتر باید فاصله طبقاتی کاهش یابد، تنش‌های سیاسی کنترل شود و از مفاخر علمی در سطح استان و کشور الگوسازی شود.

وی با اشاره به جنگ نرم ادامه داد: دشمن از طریق جنگ نظامی و سیاسی نمی‌تواند به نظام ما ضربه وارد کند و خدشه‌‌دار کردن مردم چشم دوخته است.

افشار گفت: دشمن از قدرت نظامی و سیاسی ایران نمی‌ترسد بلکه از نفوذ فرهنگ انقلاب در جهان اسلام هراس دارد.

انتهای پیام/75004/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول