اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو تشریح کرد

اجرای بیش از 15 عنوان برنامه قرآنی در دهه فجر انقلاب اسلامی‌

خبرگزاری فارس: بیش از 8 عنوان برنامه قرآنی در دهه فجر انقلاب اسلامی‌ از سوی ستاد برگزاری جشن‌های این دهه برگزار خواهد شد که تکریم 26 چهره قرآنی، مسابقات سراسری قرآن کریم و 500 محفل انس با قرآن کریم مهم‌ترین عناوین آن است.

اجرای بیش از 15 عنوان برنامه قرآنی در دهه فجر انقلاب اسلامی‌

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس، نشست خبری دبیر کمیته قرآنی ستاد برگزاری سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور «مهدی قره‌شیخلو» مسئول این کمیته و رئیس دار‌القرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و وی عناوین برنامه‌های قرآنی دهه فجر را تشریح کرد.

وی آغازگر برنامه‌های قرآنی در سی‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را حضور جامعه قرآنی در حرم مطهر امام خمینی (ره) در تاریخ 7 بهمن‌ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: جامعه قرآنی با حضور در صحن مطهر امام راحل تجدید میثاقی با آرمان‌های ایشان می‌کند.

تکریم چهره‌های قرآنی در دهه فجر

دبیر کمیته قرآن ستاد برگزاری سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه به برگزاری هفتمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی در این ایام اشاره کرد و گفت: هفتمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی در تاریخ 26 بهمن ماه 1391 برگزار خواهد شد که طی آن از 23 نفر از فعالان پیشکسوت قرآنی و 3 نفر از حافظان و قاریان حائزان رتبه بین‌المللی تجلیل خواهد شد.

قره‌شیخلو در ادامه به تکریم چهره‌های قرآنی استان‌ها اشاره کرد و گفت: در 22 استان کشور از 900 نفر از فعالان قرآنی و پیشکسوتان جامعه قرآنی استان‌ها نیز تقدیر و تجلیل خواهد شد.

مسابقات سراسری قرآن کریم در دهه فجر

وی همچنین با اشاره به برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: برگزاری این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور نخبگان قرآنی در تاریخ 9 تا 13 بهمن‌ماه سال جاری در شهر ساری برگزار خواهد شد که حائزان رتبه در این مسابقه به مسابقات بین‌المللی راه می‌یابند.

مسئول کمیته قرآنی دهه فجر افزود: مرحله نهایی مسابقه کارکنان دولت با عنوان «تسنیم» نیز در اواسط بهمن‌ماه بین دستگاه‌های دولتی کشور برگزار می‌شود.

100 ساعت برنامه قرآنی در صدا و سیما و 114 نشست تخصصی در دهه فجر

قره‌شیخلو با اشاره به برنامه‌های قرآنی صداوسیما اظهار داشت: پخش بیش از 100 ساعت برنامه قرآنی از شبکه سراسری قرآن با موضوعات مختلف و همچنین پخش برنامه از رادیو قرآن با موضوعات متنوعی همچون قرآن «کتاب انقلاب»، شب آسمانی، قرآن و روایت انقلاب و دیگر برنامه‌های متنوع قرآنی با محوریت انقلاب، امام و قرآن بخش دیگری از برنامه‌های قرآنی دهه فجر است.

وی در ادامه افزود: 114 همایش و نشست تخصصی در سراسر کشور با موضوعات مختلفی همچون موضوع تأثیر قرآن در ادامه حیات انقلاب اجرا می‌شود.

500 محفل انس با قرآن کریم و 250 مسابقه و جشنواره قرآنی در شهر و روستا در دهه فجر

مسئول کمیته قرآن دهه فجر به برگزاری محافل انس با قرآن در این ایام اشاره کرد و افزود: حدود 500 محفل انس با قرآن کریم در سراسر کشور و حتی در روستاهای دور افتاده با حضور قاریان تراز اول کشورهای جمهوری اسلامی ایران و مصر برگزار خواهد شد.

وی اجرای 250 مسابقه و جشنواره قرآنی در شهرستان‌های سراسر کشور ویژه جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها را به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های قرآنی دهه فجر اعلام کرد و در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این ایام حمایت از مؤسسات قرآنی که در طی سال برنامه‌های عظیم قرآنی را در سراسر کشور اجرا می‌کنند است که در این خصوص 300 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از این مؤسسات تخصیص داده شده است.

توزیع 30 هزار بسته آموزشی قرآن کریم در دهه فجر

قره‌شیخلو همچنین توزیع 30 هزار بسته آموزشی قرآن کریم شامل موضوعات روخوانی، مفاهیم، حفظ، تجوید و نماز را در قالب کتاب و سی‌دی‌های صوتی و تصویری از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد.

وی از اعزام گروه‌های قرآنی به مساجد و اماکن برگزاری مراسم ویژه دهه فجر اشاره کرد و گفت: ساماندهی و اعزام حدود 1200 حافظ و قاری قرآن کریم و همچنین گروه تواشیح به دستگاه‌های دولتی ، فرهنگی و مساجد از دیگر برنامه‌های این دهه است.

به گفته قره‌شیخلو توزیع 50 هزار پوستر و بنر فرهنگی با مضامین قرآنی به مناسبت دهه فجر در سراسر کشور نیز از برنامه های قرآنی این دهه است.

وی از مشارکت نهادهای قرآنی کشور از جمله سازمان اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، سیمای قرآن و رادیو قرآن و مؤسسات مردمی قرآنی در اجرای این برنامه خبر داد و گفت: در مراکز استان‌ها و حدود 300 شهرستان نیز کمیته قرآنی ویژه دهه مبارک فجر تشکیل شده است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول