اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

32 هزار واحد مسکن مهر آذربایجان‌شرقی آماده تحویل است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح 32 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

32 هزار واحد مسکن مهر آذربایجان‌شرقی آماده تحویل است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 32 هزار واحد مسکونی مسکن مهر آماده افتتاح است، اظهار داشت: از این تعداد 6 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 13 هزار و 600 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 8 و 300 واحد در شهر جدید سهند و چهار و 500 واحد نیز در بافت فرسوده احداث شده و در دهه فجر امسال به صاحبان آنها تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 90 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان در حال ساخت است که کار نازک‌کاری بیش از 54 هزار واحد از آنها به اتمام رسیده است.

افتتاح 375 پروژه عمرانی در آذربایجان‌شرقی در دهه فجر

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح 375 پروژه عمرانی در سطح استان در دهه فجر خبر داد و خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف با اعتباری معادل 11 هزار و 77 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشرف‌نیا همچنین از افتتاح کنارگذر غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و قطعه 17 کیلومتری آزادراه پیامبر اعظم(ص) حدفاصل قزلجه‌میدان تا تبریز خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این دو پروژه، 41 پروژه دیگر نیز در بخش راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع اعتبار هزینه شده برای آنها بیش از 8 هزار و 140 میلیارد ریال است.

اختصاص 60 هزار میلیارد ریال اعتبار برای 58 طرح مهر ماندگار در آذربایجان‌شرقی

وی افزود: برای ماندگار شدن طرح‌های مهر ماندگار در آذربایجان‌شرقی 60 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: در مجموع در آذربایجان‌شرقی، 58 پروژه به عنوان طرح‌های مهر ماندگار به ثبت رسیده‌اند که باید تا پایان دولت نهم به اتمام رسیده و بهره‌برداری از آنها صورت گیرد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی پروژه‌های یاد شده را 19 مورد در حوزه راه و شهرسازی، 18 پروژه در بخش آب منطقه‌ای، هشت مورد صنعت و معدن را به عنوان دارندگان بیشترین طرح در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار عنوان کرد.

اشرف‌نیا بیان داشت: سازمان ورزش و جوانان با سه طرح، میراث فرهنگی با دو مورد و شرکت گاز، بنیاد شهید، دانشگاه علوم پزشکی، قطار شهری هر کدام با یک طرح و سه طرح در بخش متفرقه در مجموع طرح‌های مهر ماندگار آذربایجان‌شرقی هستند.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را در مجموع 60 درصد اعلام کرد و گفت: چهار مورد از طرح‌های مهر ماندگار که همزمان با دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسند را آزاد راه میانه میاندوآب و سه بیمارستان ورزقان، چاروایماق و مرند اعلام کرد.

بهره‌برداری از 14877 پروژه بزرگ و کوچک در طول دولت احمدی‌نژاد در آذربایجان‌شرقی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی به عملکرد دولت نهم و دهم در استان نیز اشاره کرد و گفت: 14 هزار و 877 پروژه کوچک و بزرگ با اعتبار 115 هزار و 895 میلیارد ریال در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول