اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت و بان کی مون:

شورای امنیت اقدامات تروریستی در سوریه را محکوم کند/ترکیه دست از حمایت تروریست‌ها بردارد

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در سوریه که جان صدها شهروند را گرفته است مانع حمایت ترکیه از گروه های تروریستی در سوریه شود.

شورای امنیت اقدامات تروریستی در سوریه را محکوم کند/ترکیه دست از حمایت تروریست‌ها بردارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: گروه های تروریستی مسلح و در راس آن یک گروه وابسته به القاعده با نام «جبهه النصره» به عملیات تروریستی خود در سوریه ادامه می دهند که از جمله آن حمله انتحاری دیروز علیه شهروندان در شهر السلمیه استان حماه بود که به شهادت 32 شهروند و زخمی شدن ده ها تن دیگر از جمله زنان و کودکان و تخریب یک درمانگاه منجر شد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این حمله تروریستی به تلافی مخالفت مردم این شهر با تروریسم و گروه های تروریستی است.

در این دو نامه آمده است: به کارگیری کودکان و جذب آنها در صف تروریست ها برای اجرای اقدامات و حملات تروریستی پدیده ای است که گروه های مسلح به آن افتخار می کنند و فیلم این جنایات در شبکه های اجتماعی قرار داده شده است و هر فردی که بخواهد می تواند مشاهده کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تروریست ها که افتخار می کنند ملیت و هویت ندارند به طور اساسی از طریق برخی کشورهای همسایه و به خصوص از طریق ترکیه که درهای خود را بی هیچ قید و بندی به روی تروریست های جهان گشوده است وارد سوریه می شوند و همین ترکیه به آنها سلاح می دهد تا مردم سوریه را بکشند و اقدامات تروریستی مرتکب بشوند.

در نامه های وزارت خارجه سوریه تاکید شده است: اقدامات تروریستی و حامیان آنها تحت احکام و قطعنامه های شورای امنیت در ارتباط با مبارزه با تروریسم قرار دارد که از جمله آن قطعنامه 1373 است و در صورت اجرا نشدن این قطعنامه از سوی کشورهایی که آن را صادر کرده اند به این معنا است که خود به دنبال گسترش تروریسم هستند و تلاش های شورای امنیت برای مبارزه با تروریسم شکست خورده است.

در این دو نامه آمده است: دولت دمشق بار دیگر از شورای امنیت می خواهد که این اقدامات تروریستی در سوریه و در هر کجای جهان را محکوم کند و کشورهای عضو شورای امنیت به مسئولیت خود عمل کرده و از مواضعی که امنیت و جان مردم سوریه را هدف گرفته است دست بردارند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول