اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

کشورهای غربی از تحریم ایران زیان بسیاری دیده‌اند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشورهای غربی و آمریکا از تحریم ایران دچار رکود اقتصادی و ضربه‌های جبران‌ناپذیر اقتصادی شده‌اند که فشار آن بر جوامعشان وارد آمده است.

کشورهای غربی از تحریم ایران زیان بسیاری دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود ابوالفضل دربانیان عصر امروز در نشست بصیرتی با موضوع «اقتصاد مقاومتی» که در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص حفظ استقلال اقتصادی و ایستادگی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها بر استقلال اقتصادی، ایستادگی و توانمندی داخلی تاکید کرده و همه را به صرفه‌جویی و توجه به سرمایه‏های داخلی توجه داده‌اند.

وی افزود: دشمنان انقلاب در تلاش هستند تا با فشارهای مضاعف و تحریم‌ها، ملت ما را خسته و بتوانند از این راه ما را دچار اختلاف کنند و ضربه‌ای بر نظام و مردم ما وارد آورند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، دست استکبار و استعمار از ذخایر غنی این کشور کوتاه شد و برنامه‌ریزی‌های آنان برای غارت سرمایه‌های ما بر باد رفت و این باعث ناراحتی و سرخوردگی آنان شده است.

غربی‏ها از ملت ایران زخم‌های مختلفی خورده‌اند

دربانیان اظهار داشت: آنها با تلاش‌ها و ایجاد اختلاف و توطئه‌های گوناگون سعی کرده‌اند که دوباره پای خود را به کشور ما باز کنند؛ اما نتوانسته‌اند و برای همین دست به هر راهی برای متوقف کردن ما از مسیر پیشرفت زده‌اند.

وی بیان داشت: آنان از ملت ما نیز زخم‌های مختلفی خورده‌اند و برای همین هم تلاش می‌کنند تا ملت ما را از راه تحریم‌ها زیر فشار و تسلیم قرار دهند؛ هر چند خودشان نیز اذعان دارند که این تیری است در تاریکی و نتیجه آن معلوم نیست که به نفع آنها باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به تأثیرات منفی تحریم‌ها بر کشورهای غربی و آمریکا گفت: کشورهای تحریم‏کننده با این کار خودشان را در تنگناهای مختلفی قرار داده‌اند که از آن جمله، استفاده از ذخایر انرژی راهبردی و ذخیره‌ای خود و سایر مواد اولیه که وارد می‌کردند، است و همچنین بخش قابل توجهی از بازار جهانی خود را در منطقه و به ویژه ایران از دست داده‌اند.

ریسک بزرگ تحریم به ضرر غرب تمام شده است

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در درازمدت خطرات مختلف اقتصادی دشمنان کشورمان را تهدید می‌کند و این مشکلات اقتصادی که اکنون گریبان آنها را گرفته، بخش مهمی از آن برای همین تحریم‌ها بوده و باعث ایجاد نارضایتی مردمی در این کشورها شده است.

دربانیان افزود: آنها با این تحریم‌ها هر چند ما را دچار مشکلات مختلفی کرده‌اند؛ اما مشکلات آنها بیشتر از ماست و این ریسک بزرگ آنها به ضررشان شده و اکنون راه چاره‌ای ندارند، اما ما با ایستادگی و فکر و سرمایه خود در حال پیشرفت و تلاش برای رسیدن به قله‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: باید جامعه را از مسائل اقتصادی جهان آگاه و با بررسی تطبیقی اقتصاد ایران و جهان مردم خود را به آینده امیدوار کنیم و بدانیم که اگر ایستادگی داشته باشیم، نصرت نهایی با ما خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مسئول برگزاری این همایش نیز هدف از برپایی این نشست را آشنایی و افزایش آگاهی بسیجیان با موضوع ‏روز و پراهمیت اقتصاد مقاومتی و آگاهی‏بخشی در خصوص الگوهای مصرف درست در زندگی بیان کرد.

انتهای پیام/2249/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول