اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نکا:

برای نامگذاری نوزادان براساس مقررات عمل می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال نکا گفت: برای نامگذاری نوزادان براساس مقررات ثبت احوال عمل می‌کنیم.

برای نامگذاری نوزادان براساس مقررات عمل می‌کنیم

حسین کاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: پدر این نوزاد 8 ماهه که براساس اظهارات خود هنوز نامی برای کودک خود انتخاب نکرده است، بارها با مراجعه به این اداره درباره نامگذاری مراجعه کرده و ما نامگذاری را منوط بر استعلام از سازمان قرار دادیم.

وی اظهار داشت: ما برای نامگذاری نوزادان به کتاب نام‌ها و اسامی اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال کشور و همچنین سامانه نام مراجعه و عمل می‌کنیم ولی متاسفانه نام " نامیرا" که پدر این نوزاد برایش انتخاب کرده در کتاب و سامانه موجود نیست.

کاکویی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد که پدر این نوزاد استعلام از اداره کل بر این مبنا بیاورد که اگر مورد قبول بود، این نام را برای نوزاد انتخاب و شناسنامه صادر کنیم.

رئیس ثبت احوال نکا یادآور شد: متاسفانه براساس استعلام از سازمان این نام را برای دختر ارائه دادند که به دلیل اینکه نوزاد مورد نظر پسر  است نمی‌شد این نام برای وی گذاشته و شناسنامه‌ای به این نام صادر شود.

وی گفت: ما تنها براساس قانون و ضوابط اداری انجام وظیفه کرده‌ایم و هیچ کار غیر قانونی انجام نشده و نام‌گزینی‌ها براساس ابلاغ سازمان ثبت احوال کشور است و دخل و تصرفی در آن وجود ندارد.

کاکویی اضافه کرد: تا مادامی که نام "نامیرا" توسط سازمان انتخاب و ابلاغ نشود، نمی‌توانیم شناسنامه‌ای به این نام صادر کنیم.

به گزارش فارس،، ‌بهزاد نوری پدر نوزاد بدون نام هشت ماهه مازندرانی که خود  29 سال سن و دارای شغل آزاد است در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ساری گفته بود‌ هشت ماه قبل، خداوند فرزند پسری به من داد که قصد کردم نام او را “نامیرا” بگذارم اما ثبت احوال با این نام مخالفت می‌کند.

انتهای پیام/86002/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول