اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس اعلام شد

رشته راگبی در اصفهان تعطیل است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته راگبی استان اصفهان گفت: پر طرفدارترین رشته در دنیا پس از فوتبال رشته راگبی است و میان این رشته با فوتبال آمریکایی تفاوت وجود دارد.

رشته راگبی در اصفهان تعطیل است

ابراهیم آستراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: چهار سال پیش راگبی اصفهان در کشور در جایگاه سوم قرار داشت اما در حال حاضر این رشته به طور عملی تعطیل شده است چرا که تیمی برای تمرین وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته تیم راگبی استان اصفهان در دسته دو لیگ کشور بود که به لطف دوستان به یک رده پایین تر سقوط کردیم.

دبیر کمیته راگبی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر تمرینات بدنسازی بازیکنان راگبی اصفهان تنها با 7 نفر در ورزشگاه انقلاب و سه روز در هفته پیگیری می‌شود تا خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور که در خردادماه سال آینده برگزار می‌شود آماده کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا پایان سال بتوانیم یک زمین برای رشته راگبی در اصفهان به خدمت بگیریم تصریح کرد: محمد مشکیان در حدود دو هفته است که ریاست کمیته راگبی استان اصفهان را بر عهده گرفته‌ و در صورتی‌‌که قصد داشته باشیم این رشته در اصفهان شکوفا شود و قد علم کند نیاز به یک زمین تمرین مناسب داریم.

آستراکی با اشاره به ویژگی‌های رشته راگبی افزود: این رشته مختص به کشور انگلستان و با فوتبال آمریکایی تفاوت دارد و تنها وجه تشابهش با این رشته برخورد فیزیکی و گرفتن توپ با دست در هر دو رشته است و ابعاد زمین رشته راگبی در حدود 20 متر از زمین فوتبال بزرگتر است.

وی ادامه داد: پس از فوتبال این رشته پرطرفدارترین ورزش در کشورهای اروپایی است و بسیاری از بازی‌های آن در حد فینال جام جهانی فوتبال بیننده دارد.

 دبیر کمیته راگبی استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های بازیکنان این رشته اضافه کرد: افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند از لحاظ توانایی بدنی از ورزشکاران سایر رشته‌ها در سطح بالاتری قرار دارند و برخی از این بازیکنان مسافت 100 متر را با اختلاف بسیار ناچیزی نسبت به رکورددار دنیا طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان در حال حاضر تیم راگبی ندارد افزود: ریالی از هیئت انجمن‌های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و انجمن راگبی کشور به کمیته راگبی استان اصفهان نشده است.

آستراکی تاکید کرد: خلیلیان از استان اصفهان چندین سال است که در تیم ملی راگبی حضور دارد و 2-3 نفر دیگر از بازیکنان اصفهان نیز به تناوب در تیم ملی حضور داشته‌اند.

وی گفت: امیدواریم هر چه سریعتر با جذب یک حامی مالی بتوانیم هر چه سریعتر در رشد و اعتلای این رشته پرطرفدار در دنیا گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/63020/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول