اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبا به فوتسال ایران آموخت همه چیز پول نیست

سیل صبا در راه زاینده رود

خبرگزاری فارس: مکانش زیاد دور نیست جایی در همین نزدیکی است در دیار زاینده رود. سیل خروشان صبا به سمت نصف جهان حرکتش را آغاز کرده و هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود.

سیل صبا در راه زاینده رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این روزها آسمان فوتسال ایران به رنگ صباست و همگان به احترام این تیم بزرگ و دوست داشتنی برخاسته و کلاه از سر برداشته‌اند. به راستی کمتر کسی باور می‌کرد با آن فضاحت و شیرین کاری‌هایی که فصل گذشته صورت گرفت فوتسال ایران بتواند تا مدت‌ها سر برآورد. اما فوتسال صبا روی دیگر سکه را نیز نشان داد و زیبایی و نشاط را در کالبد بی‌جان فوتسال ایران زنده کرد. از درون زشتی‌ها و پلیدی‌ها تیمی سر برآورد که بدون شک باید نام آن را با طلا در دفتر خاطرات فوتسال ایران زمین ثبت کرد.

شاید هضم موفقیت‌های شگفت‌آور این تیم بی‌ادعا برای برخی مشکل باشد اما اهالی فوتسال، کارشناسان و رسانه‌ها با این تیم ارتباطی صمیمانه برقرار کرده و به این تیم عشق می‌ورزند.

اینکه صبا در فضای آلوده و خاکستری فوتسال ایران به یک باره تمام صحنه‌های زشت و ناپسند را کنار می‌زند و تصویری زیبا از این رشته پرطرفدار را به مردم ایران ارزانی می‌کند قطعاً می‌تواند کلید تحول و حرکت همه‌جانبه فوتسال ایران باشد.

فوتسال صبا به ایران نشان داد و آموخت که همه چیز در پول خلاصه نمی‌شود و هنوز هم معیارهای دیگری برای کسب موفقیت وجود دارد. صبا این پیام روشن را صادر کرد که نتیجه یک بازی باید در زمین و در نهایت جوانمردی مشخص شود.

بازیکنان گمنام و بی‌ادعای صبا به همگان آموختند با ارائه توانایی‌های فردی می‌توان در نزد افکار عمومی بهترین لقب گرفت و نیازی به نظرسنجی‌های دروغین در سایت‌های بی‌پایه و اساس نداشت.

در فوتسال ایران که همه چیز به یک باره تغییر می‌کند و ساعت بازی‌ها به دلخواه برخی بالا و پایین می‌شود واکنش بچه‌های صبا به این حرکات خنده است و بس. گویی آقایان خبر ندارند که این دلاوران با یکدیگر عهد بسته‌اند جام قهرمانی را در هر شرایطی به مردم قم هدیه کنند پس چگونه می‌توان با چنین تلاش‌های نخ‌نما شده‌ای مقابل این اراده ایستادگی کرد.

هیچ چیزی جلودار این سیل نیست و تمام تیم‌هایی که در مقابل صبا به میدان رفته‌اند به خوبی این نکته را دریافته‌اند. بی‌دلیل نبود که خسوس مربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال که نظاره‌گر دیدار صبا مقابل فرش آراء مشهد بود پس از بازی بیان داشت موفقیت‌های صبا اتفاقی نیست و هر حریفی در مقابل این تیم به مشکل می‌خورد.

تیم فوتسال صبا فقط یک تیم نیست بلکه یک شهر است به نام قم. با تورق تاریخ قم می‌توان به این واقعیت پی برد که این شهر، شهر رشادت است و حماسه. در طول تاریخ هر جا صحبت از آفرینش حماسه بوده نام قم می‌درخشد و برای قم بار دیگر تاریخ در حال تکرار است و امروز حماسه‌ای دیگر در راه است و این بار در عرصه ورزش. مکانش زیاد دور نیست جایی در همین نزدیکی است در دیار زاینده رود. سیل خروشان صبا به سمت نصف جهان حرکتش را آغاز کرده و هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود.

-------------------

یادداشت: مهدی پاک

-------------------

انتهای پیام/2258/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول