اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد:

باید به سطحی برسیم که ارز را به صورت دشمنان بکوبیم / افراد کوچک جلوی کارهای بزرگ را می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوربا بیان اینکه باید خود را به سطحی برسانیم که ارز را به صورت دشمنان بزنیم گفت: افراد کوچک چون نمی‌توانند کار بزرگ انجام دهند جلوی کارهای بزرگ را می‌گیرند.

باید به سطحی برسیم که ارز را به صورت دشمنان بکوبیم / افراد کوچک جلوی کارهای بزرگ را می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، محمود احمدی‌نژاد با حضور در همدان به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی ضمن، ابراز خرسندی از اینکه بار دیگر در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین حضور یافته، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که این سفر همزمان با ماه ربیع‌الاول به همدان اتفاق افتاده و برکات بسیار را با خود به همراه دارد.

وی افزود: شاید نامگذاری ماه ربیع‌الاول از آن جهت است که بنا بود پیامبر عزیز اسلام که حقیقت بهار هستی است در این ماه از ناحیه خداوند متعال به عالم هدیه شده و نیز به این دلیل که آغاز امامت حضرت مهدی(عج) به عنوان حاکم کننده بهار به عالم هستی در این ماه است.

رئیس جمهور گفت: همه ذرات عالم در این ماه شاد هستند و چشم امید هستی به کسی است که امامتش در این ماه آغاز شده است.

وی در ادامه سخنان خود مردم همدان را پایه‌گذاران تاریخ و تمدن توحیدی و انسانی قلمداد کرد و گفت: در عالم تمدن‌های زیادی وجود دارد و کشورهای زیادی ادعای تمدن می‌کنند اما به نظر ما این واژه باید باز تعریف شود.

به گفته احمدی‌نژاد، همدان با تمدن چند هزار ساله خود کوچک‌ترین نشانه شرک و بت پرستی نداشته و البته کل این سرزمین بزرگ ایران این شاخصه را با خود به همراه داشته است.

وی سپس با اشاره به سرعت بالای سازندگی در استان همدان اظهار داشت: البته امسال به دلیل طراحی‌های دشمنان و فشارهای آنها منابع دولت مقداری دچار آسیب شده و آن طور که ملت می‌خواست کارها به سرعت جلو نرفت ولی با این کارها در حال انجام است.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت مسکن مهر با وجود حواشی‌هایی که از سوی برخی برای آن رقم زده می‌شود، گفت: چندی پیش یک گزارش خبری در مورد یکی از ساختمان‌های مسکن مهر در جایی منتشر شده بود که اشاره داشت به این که گوشه‌ای از گچ آن ریخته و حاشیه درست کردند، در صورتی که مسکن مهر به عنوان یک طرح ضربتی و فوری که درد مزمن جامعه را در بخش مسکن و خانه دار شدن مردم تسکین داد، طرحی بزرگ و قابل ستایش است.

وی با اشاره به افتتاح 19 هزار و 870 واحد مسکن مهر در همدان، آن را گوشه‌ای از خدمات دولت برای مردم فهیم استان همدان دانست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مسکن مهر باعث شده آرامشی ولو موقت در بخش مسکن ایجاد شود، افزود: البته وجود مشکلاتی چون بالا رفتن قیمت‌ها باعث ایجاد فشار به مردم شده که باید با کاهش اقساط و طولانی مدت شدن تسهیلات، مشکلات مردم را در این بخش کاهش بدهیم.

وی به وضعیت راه روستایی اشاره کرد و با ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب همدان در آسفالت کردن راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: امید است در آینده 100 درصد راه‌های روستایی همدان آسفالته شوند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت آزادراه همدان ـ ساوه و افتتاح باند دوم آن، ادامه داد: تا پایان تابستان 92 مردم می‌توانند از این پروژه نیز به طور کامل بهره‌مند شوند.

وی با ذکر این نکته که راه به دنبال خود آبادانی می‌آورد، گفت: با احداث راه آهن هم هزینه جابه‌جایی کم می‌شود هم امنیت بالا می‌رود که ایجاد راه آهن یکی از آرزوهای تاریخی مردم همدان بوده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه زیرسازی راه آهن همدان ـ تهران قابل قبول است، اضافه کرد: امروز هم عملیات ریل گذاری این پروژه آغاز شد.

وی با بیان اینکه این راه آهن 260 کیلومتر است، افزود: بر اساس شرایط فعلی که روزی یک کیلومتر ریل گذاری انجام می‌شود، تا آخر تابستان صدای سوت قطار در همدان شنیده می‌شود، البته مشکل تهیه ریل داشتیم اما کمک می‌کنیم برطرف شود تا سرعت انجام پروژه بالا برود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید دست به دست هم داده و کشور را بسازیم، تصریح کرد: هرآنچه که از انسان باقی می‌ماند انجام اعمال خیر و کارهای نیک است که برای تحقق این امر همه باید کارهای خود را طوری تنظیم کنند که کشور به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه 75 میلیون ایرانی باید برای توسعه کشور وارد عرصه فعالیت شوند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است که باید از آنها بهره‌برداری کامل را داشته باشیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران دارای تاریخ و تمدن عظیمی است و همواره نخبه پرور بوده، ادامه داد: خدای متعال ویژگی‌هایی را در میان این سرزمین و مردمان آن قرار داده که نوعاً اگر نگوییم بی‌نظیرست، کم‌نظیر است.

وی این سخن را به معنی خود برتربینی‌ ندانست و گفت: مراد از بیان این سخن ذکر نعمت و به جا آوردن شکر خداست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما تنها ملتی هستیم که در تاریخ بت پرستی به معنای شناخته شده نداشتیم، گفت: برده داری و برده شمردن دیگران هم از صفاتی بوده که ایرانیان آن را منسوخ داشته و هیچ گاه به سمت آن نرفتند.

وی با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی در ایران گفت: یک آدم خودخواه تمام امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کرد به طوری که هم به کشور خود و هم به ملت ایران صدمه وارد کرد و بعد از مدتی همان سران استکبار حامی وی، به عراق حمله کردند اما ملت ایران تنها ملتی بود که چون کینه‌ورز نیست از ملت عراق حمایت کرد و همدردش بود.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید از ظرفیت عظیم ایران برای تکمیل رسالت انبیاء و استقرار صلح و عدالت در جهان بهره‌ برد، بیان داشت: خداوند در مقابل این استعداد و توانمندی که به ملت ایران داده، یک مسئولیت هم بر دوشش گذاشته که استقرار صلح در جهان است.

وی با بیان اینکه کشور ایران روی دریای ثروت نشسته است، یادآور شد: با وجود ذخایر و سرمایه‌های عظیم خدادادی کشور ایران نباید فقیر باشد که این امر بستگی به نوع مدیریت و استفاده درست از منابع دارد.

رئیس جمهور تأکید کرد: آن قدر ثروت خدادادی در ایران نهفته است که هزاران سال نسل بعد از ما هم با استفاده از آن در رفاه کامل زندگی کنند، فقط باید منابع را خوب مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی یک سرزمین پهناور و وسیع است، خاطرنشان کرد: مساحت سرزمین ما 187.3 میلیون هکتار است که همه آن هم مفید و هم قابل استفاده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه بیش از 45 میلیون هکتار زمین قابل کشت در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه فقط در 14 میلیون هکتار آن کشاورزی می‌شود و بقیه بلا استفاده مانده است.

وی با بیان اینکه برخی از نبود آب در کشور سخن می‌گویند، ضمن رد این موضوع تصریح کرد: آب به اندازه کافی در کشور وجود دارد فقط باید درست استفاده شود.

احمدی نژاد گفت: نباید به سمتی رفت که عده قلیلی کار کنند و بقیه از منابع کار آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم باید در تولید دخیل شوند، اظهار داشت: باید زمین‌های وسیع را تقسیم کرده و در اختیار همگان برای تولید قرار دهیم.

به گفته احمدی‌نژاد، در حال حاضر 20 میلیون خانوار در ایران اسلامی زندگی می‌کنند، 5 میلیون خانوار دارای زمین کشاورزی هستند و 15 میلیون خانوار فاقد زمین هستند که می‌توان با در اختیار قرار دادن زمین به آنها، بستر تولید را توسعه بخشید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه نگاهمان دچار مشکل شده است، اظهار داشت: اندیشه سازمانی در کشور تضعیف شده است.

وی با طرح این سئوال که چه طور 2 هزار سال پیش تمام ایران دارای راه بوده و برای توسعه آن امکانات بسیاری ایجاد شده بود، گفت: برای رسیدن به تمدن باید مجدداً خود و توانمندی‌های ملت را باور داشته باشیم.

احمدی نژاد با انتقاد از برخی بهانه‌تراشی‌ها از سوی بعضی از افراد در مسیر ایجاد طرح‌های بزرگ افزود: این افراد چون خودشان کوچک هستند و نمی‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند، در مقابل انجام این کارها مانع‌تراشی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در آزمون‌های بزرگ سربلند بیرون آمده است، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های مردم وارد عرصه شود تا همگان از ثروت ملی بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور افزود: فشارها و تهدیدات دشمن نمی‌تواند راه به جایی برد، آن وقت است که اعمال فشارهایی چون تهدید به نخریدن نفت و تحریم ایران ناکام می‌ماند.

وی با اشاره به ابتکار دانشمندان ایران در اختراعات و ابداعات مختلف خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از این امکان 10 برابر پول ناشی از فروش نفت، سرمایه وارد کشور می‌شود که باید مورد توجه باشد.

احمدی نژاد اعتماد به توده‌های مردم و توانمندی‌های ملت ایران را عامل پیشرفت کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: وقتی ایران عظیم با قابلیت‌های بالای آن وارد صحنه فعالیت شود دیگر هیچ یک از تهدیدهای دشمنان علیه کشور کارساز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی در داخل کشور با دشمنان همراه شده و در راستای سیاست‌های آنها فعالیت می‌کنند، نمونه آن را بازی در بازار ارز کشور خواند و گفت: ما باید خود را به سطحی برسانیم که ارز را به صورت خود دشمنان زده و با اقتدار بگوییم که ما نیازی به مراوده با شما نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید منابعی چون زمین، معدن و... را در اختیار مردم قرار دهیم تا استفاده کنند، تأکید کرد: اگر نیاز به اصلاح قوانین و مقررات است باید وارد کار شده و زمینه این مهم را مهیا کنیم.

وی گفت: با وحدت، برنامه‌ریزی منسجم، اتکای به ملت و سرعت باید سهم مبادلات خارجی در اقتصاد را به حداقل ممکن برسانیم تا آثار نوسانات قیمت ارز نیز کاهش یابد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه بدخواهان و دشمنان عدالت و توحید را بر نمی‌تابند، گفت: دشمنان برای مقابله با ایران با هر ترفندی وارد می‌شود پس باید با امید و حرکت منسجم زمینه خنثی‌سازی برنامه‌های آنها را فراهم آورد.

انتهای پیام/89002/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول