اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه خبر داد

افتتاح موزه مردم شناسی شهرستان شاهین شهر و میمه

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: موزه مردم شناسی شهرستان شاهین شهر و میمه در دهه فجر افتتاح می‌شود.

افتتاح موزه مردم شناسی شهرستان شاهین شهر و میمه

حسینعلی آقائیان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین شهر اظهار کرد: حضور فعالانه و پر رنگ خبرگزاری فارس در بین تمام رسانه‌های مهم، بین‌المللی و تأثیر گذار جهان در عرصه‌های اطلاع رسانی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: از اولویت‌های اصلی برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه توجه ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان محور اصلی توسعه فرهنگی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه اضافه کرد: همچنین توجه به نهاد سازی و تشکل‌های فرهنگی در حوزه‌های نمایشی هنرهای تجسمی، شعر، موسیقی، اجرای ادبیات و بحث مشاغل فرهنگی و هنری در دستور کار است.

آقائیان زاده تصریح کرد: از برنامه‌هایی که تا کنون انجام داده‌ایم تشکیل شورای فرهنگی همراه با سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تقویت اقتصاد هنری شهرستان برگزاری جمعه بازار هنر است که در ایام دهه‌ی فجر افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه سیاست گذاری فرهنگی برنامه‌های خوبی در طی چند جلسه طراحی، برنامه ریزی و تصویب شده است.

این مسئول اذعان کرد: آخرین مصوبه‌ این شورا راه‌اندازی موزه مردم شناسی شهرستان در محل فرهنگ سرای یاس است که با همکاری شهرداری در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود. یکصد شب تئاتر در شاهین شهر با حضور 13 گروه نمایشی برگزار می‌شود.

آقائیان‌زاده گفت: در این روزها که به دهه فجر نزدیک می‌شویم یکصد شب تئاتر با حضور 13 گروه نمایشی با موضوع‌های آزاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه خانه‌های دیجیتال هنرمندان شهرستان برای سال دیگر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و هنرمندان می‌توانند از خانه‌های دیجیتال استفاده لازم را ببرند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه اظهار کرد: راه‌اندازی واحد نشر تازه‌های اسلامی خبر خوب و خوش دیگری است برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب خوانی که بتوانند نهایت استفاده را ببرند.

وی تاکید کرد: اتفاق خوبی دیگری که در حوزه تئاتر روی داده است، راه‌اندازی چهارشنبه تئاتر شاهین شهر بوده است که با حضور تمامی اهالی این هنر به موضوع نمایش خوانی و نقد و بررسی فیلم و تجلیل از پیشکسوتان این هنر در اداره ارشاد هر هفته برگزار می‌شود.

آقائیان‌زاده بابیان اینکه در قالب تئاتر به معضلات اجتماعی در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه پرداخته‌ایم، گفت: با اجرای چندین تئاتر خیابانی در سطح شهرستان توانسته‌ایم این معضلات را به مردم در قالب‌های گوناگون هنری نمایش دهیم.

وی گفت: شاهین شهر یک شهر یک پارچه از رنگ‌های مختلف است و یک ملت به نام ایران اگر گرایش‌ها و قومیت‌هایی وجود دارد همه در قالب یک ملت هستند و آن ملت ایران شاهین شهر یک مردمی دارد با فرهنگ باسواد و همیشه در صحنه است.

این مسئول اظهار کرد: با وجود اینکه کمبود فضای فرهنگی در شهر احساس می‌شود اما هم اکنون چند سرمایه گذار برای ساخت گالری و نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: جنگ نرم از جنس فرهنگ که دشمنان ما برای تخریب این ملت سرمایه گذاری کرده‌اند، اما دستگاه‌های فرهنگی ساکت ننشسته‌اند و با این حضور پررنگ مردم که نشان می‌دهد تهاجم فرهنگی اثر گذار نبوده و با توجه به سخنان رهبری آنها دیگر به بن بست فکر رسیده‌اند و اهرمی جز فشار و تحریم پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام/2301/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول