اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شهردار صلاحیت اظهارنظر در خصوص مسائل بهداشتی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اینکه گفته شود احداث بازار عرضه ماهی در ساحل بندرعباس نیازی به مجوز دانشگاه علوم پزشکی ندارد، حرف منطقی نیست و شهردار صلاحیت اظهارنظر در خصوص مسائل بهداشتی را ندارد.

شهردار صلاحیت اظهارنظر در خصوص مسائل بهداشتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه احداث بازار ماهی فروشی در ساحل بندرعباس غیر استاندارد است که در هیچ شهر بندری در دنیا نمی‌توان نمونه چنین اقدامی را پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه معضل عرضه آبزیان به شکل استاندارد حل و شهروندان بتوانند با خیال آسوده نسبت به تهیه این ماده مهم غذایی اقدام کنند، باید عرضه صنعتی آن با رعایت همه موازین بهداشتی فراهم شود، نه اینکه مجدداً به همان سبک بازار فعلی شاهد عرضه در شرایط بسیار بد از نظر بهداشت و سلامت غذایی باشیم.

این مقام مسئول همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم مخالف احداث این بازار در حاشیه نوار ساحلی است، چراکه پساب‌های این آبزیان با ورود به ساحل ضمن ایجاد بوی تعفن شدید و انتشار آلودگی و همچنین فراهم شدن بستر رشد جانواران موذی، امکان بهره‌مندی شهروندان را از ساحل سلب خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه توجیه شهردار بندرعباس در رعایت استاندارهای ساخت این پروژه غیر علمی و از روی ناآگاهی است خاطرنشان کرد: این مهم فقط در صلاحیت دانشگاه علوم پزشکی است، نه شهرداری.

وی اضافه کرد: پروژه‌ای را بدون کسب نظر مرجع ذیربط احداث کرده‌اند و اکنون درصدد جمع کردن آن به هر شکلی هستند که این امر در صورت تحقق سلامت مردم را تهدید خواهد کرد.

شکاری بیان داشت: شهرداری بهتر است به جای تشدید مشکلات بهداشتی ابتدا معضل کشتارگاه و دستفروشان را حل کند، بعد در خصوص چنین طرحی و استاندارهای آن اظهارنظر کند.

مدتی است که شهرداری بندرعباس اقدام به احداث بازار جدید ماهی‌فروشی در فاصله چندین متری از بازار کنونی ماهی‌فروشی بندرعباس زده است.

این جانمایی که در جنب اسلکه پشت شهر و در مجاور ساحل قرار دارد، نگرانی بسیاری را در این راستا برانگیخته است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ابتدا مخالف اجرای این طرح در محل ذکر شده بوده است.

این دانشگاه بارها و بارها نسبت به غیر اصولی بودن جانمایی بازار جدید ماهی‌فروشی هشدار داده است.

معمولاً در شهرهای ساحلی به دلیل بوی نامطبوع و مشکلات بهداشتی، محل‌های عرضه آبزیان از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

رشد حشرات و حیوانات موذی در کنار بوی تعفن تا فاصله ده‌ها متری از جمله این مشکلات است.

انتهای پیام/88007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول