اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تیراژ 3 هزار عدد

«خانه دیانت؛ سرای سیاست» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «خانه دیانت؛ سرای سیاست» به همت معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) منتشر شد.

«خانه دیانت؛ سرای سیاست» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب «خانه دیانت سرای سیاست» به معرفی و بیان خاطراتی از حوادث تلخ و شیرین بیت امام خمینی(ره) در محله یخچال قاضی شهر مقدس قم می‌پردازد به طوری که این خاطرات از زبان خانواده، شاگردان و یاران این بزرگ مرد الهی بیان شده است.

این خاطرات از بیت مرجعی بزرگ و فقیهی بلند آوازه و عارفی حکیم بوده که برای اصلاح جان انسان‌ها و تحول در جامعه قیام کرد و از سیاسی‌ترین رهبران مذهبی عصر کنونی است.

کتاب «خانه دیانت سرای سیاست» از فصل‌هایی مانند تاریخچه و موقعیت بیت امام، سیره عملی و نظری امام خمینی(ره) در منزل، خاطرات و حوادث بیت از زبان خاندان و یاران امام و بیت امام پس از پیروزی انقلاب تشکیل شده است.

تاریخچه منزل، معماری و موقعیت منزل، حمله به فیضیه، بازداشت امام و قیام 15 خرداد، پاسخ قاطع امام به فرستادگان شاه، بررسی آماری فعالیت‌های سیاسی امام در منزل، خاطرات همسر گرامی امام، آزادی امام و اجاره منزل، محدودیت و کنترل شدید سیداحمد، خانواده‌ای پر از رفاقت و صمیمیت، بازی امام با بچه‌ها، تفریح و تحصیل و بازگشت امام به قم از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است.

در بخش خاطرات سیاسی اجتماعی خاطراتی با عناوین «ما مکلف به وظیفه‌ایم»، «من باید به فیضیه بروم»، «کولر لازم نیست»، «رفع نقیصه از کلام مستمند»، «غلبه بر هوای نفس»، «از مأمورین انتظامی نباید هراسی داشت»، «شعار روی پارچه» و «ممانعت از پرداخت شهریه» مطرح شده است. 

در بخش فعالیت‌های علمی امام در منزل آثاری مانند الاجتهاد و التقلید، الاستصحاب، انوارالهدایة فی التعلیقة علی الکفایه، بدائع الدرر فی قاعدة نفی الضرر، کتاب الطهارة و مناهج الوصول الی علم الاصول مطرح شده است.

کتاب «خانه دیانت سرای سیاست» توسط محمد رجایی‌نژاد گردآوری و تدوین شده و به همت معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با شمارگان 30 هزار عدد منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول