اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان قروه

بزرگترین فضای آموزشی بخش خصوصی غرب کشور بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز علمی کاربردی قروه گفت: در فاز نخست 50 درصد از بزرگترین فضای آموزشی بخش خصوصی در غرب کشور، دهه فجر امسال در شهرستان قروه به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگترین فضای آموزشی بخش خصوصی غرب کشور بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ناصر شکری در بازدید فرماندار این شهرستان از ساختمان مرکز علمی کاربردی اظهار داشت: این مرکز در 5 طبقه با زیربنای 4 هزار و 200 مترمربع شامل 30 کلاس درس و سالن‌های ورزشی، سلف سرویس و آمفی تئاتر  است.

ناصر شکری با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون 13 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: 100 درصد اعتبار هزینه شده توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است که تاکنون در مرحله نازک‌کاری 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن 10 میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 600 دانشجو در 10 رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و برای 70 نفر نیز  شغل ایجاد شده است.

فرماندار قروه نیز در این بازدید با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های علمی و کاربردی در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است، گفت: بدون آموزش‌های کاربردی سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلاءاستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: آموزش‌های کاربردی به سبب انعطاف‌پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها هم مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارت‌های عمومی بازار کار را فراهم می‌سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می‌شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می‌کند.

نتهای پیام/79009/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول