اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برژینسکی: آمریکا و روسیه همچنان دارای اختلاف نظر خواهند بود

خبرگزاری فارس: کارشناس برجسته آمریکایی معتقد است: روسیه و آمریکا در دوره دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما همچون گذشته در مورد برخی مسائل هم عقیده و در خصوص برخی مسائل با یکدیگر اختلاف خواهند داشت.

برژینسکی: آمریکا و روسیه همچنان دارای اختلاف نظر خواهند بود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "زبیگنیو برژینسکی" کارشناس برجسته مسائل سیاسی و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا معتقد است که سیاست «ازسرگیری» روابط بین مسکو و واشنگتن که یکی از اقدامات سایسی قابل توجه "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا بود، شکست نخورده، ولی حقیقت آن است که در روابط روسیه و آمریکا چیز زیادی تغییر نکرده است.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «یورو نیوز» گفت: من معتقدم که سیاست «ازسرگیری روابط» شکست نخورده و فکر نمی‌کنم که اجری چنین سیاستی ساده لوحانه بود. به دلیل اینکه این اقدام یک گام نسبتا محدود بود، همانطور که از کارکرد کامپیوتری «Restart» مشخص است، یعنی در اصل تغییر چندانی در وضعیت موجود بوجود نیامده و بیشتر ساماندهی مجدد، بر اساس واقعیات جدید است و به نظر من این مسئله نسبتا با موفقیت اتفاق افتاده است.

به عقیده برژینسکی، در دوره دوم ریاست‌جمهوری اوباما، در روابط بین مسکو و واشنگتن هم موارد سخت و دشوار وجود خواهد داشت و هم موارد مثبت. این دو کشور همچون گذشته در خصوص برخی مسائل با یکدیگر اختلاف داشته و در مواردی هم با یکدیگر توافق خواهند داشت.

ضمن اینکه به عقیده این کارشناس آمریکایی، در حال حاضر وضعیت روابط دوجانبه روسیه و آمریکا با توجه به بازگشت "ولادیمیر پوتین" به عرصه رهبری در روسیه تاحدودی دشوارتر از زمان ریاست‌جمهوری "دمیتری میدویدیف" خواهد شد، چرا که مقامات واشنگتن به سیاستهای وی کمتر عادت دارند.

برژینسکی افزود، در حال حاضر پوتین نظریه «روسیه بزرگ» و یا به عباراتی «احیای اتحاد جماهیر شوروی مدرن» را در سر می‌پروارند که به عقیده وی، هدف غیرواقع گرایانه است و بعید به نظر نمی‌رسد که اکثریت مردم روسیه از آن حمایت کنند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول