اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فردا با حضور رئیس‌جمهور انجام می‌شود

آغاز ریل‌گذاری خط ‌آهن تهران-همدان/ افتتاح ۸۵ کیلومتر آزاد‌راه ساوه-همدان‌

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام زیرسازی و آغاز ریل‌گذاری خط ‌آهن تهران-همدان خبر داد و گفت: ۸۵ کیلومتر از آزاد‌راه ساوه - همدان فردا با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری می‌شود.

آغاز ریل‌گذاری خط ‌آهن تهران-همدان/ افتتاح ۸۵ کیلومتر آزاد‌راه ساوه-همدان‌

سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: روز آینده 85 کیلومتر از آزادراه ساوه ـ همدان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این آزادراه از مهم‌ترین مراکز ارتباطی در غرب کشور است، اضافه کرد: این مسیر ترانزیتی غرب کشور را از طریق همدان به مرکز کشور متصل می‌کند؛ همچنین به دلیل تقاضای بالای سفر از همدان به سمت کردستان این مسیر آزادراهی در حال تکمیل است.

 

مدیر عامل شرکت ساخت گفت: با بهره برداری کامل از این آزادراه علاوه بر کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی، شاهد کاهش 40 کیلومتری مسیر از تهران به همدان خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اهمیت این آزادراه، اعتبارات ویژه‌ای از محل اوراق مشارکت و مهر ماندگار به آن اختصاص یافت.

‌مدیر عامل شرکت ساخت با بیان این که اهمیت آزاد‌راه ساوه - همدان در اتصال استان‌های غربی کشور به مرکز ایران است، افزود‌: با احتساب 60 کیلومتر از مسیر که در سال 89 مورد بهره‌برداری قرار گرفت، مجموعاً 145 کیلومتر از این آزادراه روز آینده با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اعتبار این آزادراه 1900 میلیارد ریال است، تصریح کرد:‌ 30 کیلومتر باقی مانده آزاد‌راه نیز تا پایان اردیبهشت 92 آماده افتتاح خواهد شد.

صادقی تأکید کرد: این آزادراه به منظور کوتاه کردن زمان مسافرت، رفع تنگناهای موجود راه‌های اصلی غرب کشور و دسترسی سریع به این مناطق و ارتباط سریع بین ایران و کشورهای آسیای میانه به کشورهای عراق و سوریه و نیز کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه و به عبارت دیگر احیای جاده ابریشم مدنظر است.

* آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن تهران - همدان

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین روز آینده عملیات ریل‌گذاری خط‌آهن استراتژیک و ترانزیتی تهران ـ همدان آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: طول این مسیر ریلی 300 کیلومتر است و نقش بسزایی در اتصال استان‌های غربی و عراق به مرکز ایران دارد.

صادقی اظهار داشت: از این 300 کیلومتر خط‌آهن، 90 درصد عملیات زیرسازی به اتمام رسیده است و عملیات ریل‌گذاری نیز فردا با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت توضیح داد: با احداث و تکمیل این خط‌آهن، کریدور ریلی شرقی - غربی کشور برقرار و امکان ترانزیت بار و مسافر در محور شرقی - غربی کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول