اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مدیر و معاونان صدا و سیمای خراسان شمالی با فارس مطرح شد

تغییرات عمده در برنامه صدا و سیما خراسان شمالی/ توجه به تمام مناطق

خبرگزاری فارس: مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی تغییرات عمده در برنامه صدا و سیما ،توجه به تمام مناطق استان،توسعه دیجیتال را از رویکردهای این رسانه در خراسان شمالی اعلام کرد.

تغییرات عمده در برنامه صدا و سیما خراسان شمالی/ توجه به تمام مناطق

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمد مهدوی به اتفاق معاونان خبر، صدا،سیما،فنی و روابط عمومی در یک نشست اختصاصی با خبرنگار فارس به تشریح برنامه‌های خود در هر بخش پرداختند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از بخش‌های پر بیننده در سیمای استان بخش خبری است تصریح کرد:بر همین مبنا در صدد تغییر شکلی در اجرا اخباربوده که در این ارتباط کارشناسی‌های زیادی گرفته شده است.

وی پیش بینی کرد تا در صورت فراهم شدن شرایط، اسفند ماه امسال این تغییرات در نحوه اجرای بخش خبری صدا و سیمای خراسان شمالی تحقق یابد.

به گفته مهدوی در اجرای اخبار استان عموماً از شبکه‌های سراسری الگو گرفته خواهد شد.

وی این تغییرات را صرفاً مربوط به بخش‌های سیما ندانست و گفت:برنامه‌های خوبی نیز برای تغییر در مدل اجرای اخبار صدا نیز برنامه ریزی شده است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی افزایش بخش‌های خبری رادیو به پنج بخش از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به همین منظور عنوان کرد.

به گزارش فارس، مهدوی همچنین توجه به تمام مناطق خراسان شمالی در تولید و پخش برنامه صدا و سیمای مرکز استان را از اولویت‌ها خواند و گفت:همواره تلاش کرده تا حضور مردم ،شورایاران،دهیاران جای استان را در رسانه فراگیر صدا و سیما داشته باشیم.

وی یکی از افتخارات این مرکز را راه اندازی باشگاه خبرنگاران مخاطب برشمرد و گفت:این ظرفیت بسیاری خوبی برای ارتباط هرچه بیشتر مخاطبان با رسانه خودشان است.

مهدوی با تاکید بر اینکه یکی ازسیاست های صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی را استفاده از نظرات افراد و گروه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف برشمرد و گفت:در این راستا در این مرکز بر روی تمام کارشناسان،ائمه جمعه،نمایندگان مردم در مجلس ،مسئولان باز است.

وی تصریح کرد:به خاطر تاثیر گذاری رسانه صدا و سیما در حوزه‌های مختلف به ویژه موضوعاتی چون،صله رحم،حفظ اصالت ایرانی،تبلیغ ازدواج صحیح به سبک ایرانی و اسلامی،ترغیب مردم به عبودیت و همچنین فرهنگ‌های اسلامی چون امر به معروف و نهی از منکر، قناعت،صرفه جویی آمادگی داشته تا از ظرفیت کارشناسان  امر برای تبیین هر چه بیشتر موضوعات استفاده کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون 65درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار دارند تصریح کرد: هم‌اکنون 9 ایستگاه برای پوشش شبکه دیجیتال در استان فعال است که شهرهای بجنورد،اسفراین را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حتی مناطقی چون؛ رویین در اسفراین و غلامان در بخش مرزی راز و جرگلان از پوشش دیجیتال برخوردار بوده در حالی که شهرهای سبزوار و قوچان در همسایگی این استان از این سیستم بی بهره هستند.

مهدوی اضافه کرد: بنا به اعلام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، خراسان شمالی از نظر پوشش دیجیتالی برنامه‌های سیما عنوان نخست را در بین استان‌های کشور دارد.

وی تصریح کرد: با این سامانه 17 شبکه صدا و سیما در مناطقی که این سیستم راه اندازی شده قابل دریافت است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی با اشاره به اینکه ‌راه‌اندازی سیستم دیجیتال در بیشتر مناطق استان، لیکن آنالوگ را از گردونه خارج نکرده‌ایم، گفت: سیستم آنالوگ در استان هشت شبکه را پوشش داده و در مناطق مختلف استان بسته به موقعیت از دو تا 6 کانال قابل دریافت است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی با بیان اینکه شهرهای گرمه و جاجرم نیز تا پایان امسال زیر‌پوشش دیجیتال قرار می‌گیرند گفت: علاوه بر این روستاهای واقع در دهستان گریوان نیز از پوشش دیجیتالی برنامه‌های سیما بهره‌مند خواهند شد.

*پوشش اخبار شهرستان‌ها و بخش‌های بزرگ خراسان شمالی

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیما خراسان شمالی هم در این نشست اعلام کرد:در حال حاضر اخبار تمام مراکز شهرستان‌ها و حتی بخش‌های بزرگ استان از طریق رابطان خبری صدا و سیما پوشش داده می‌شود.

مختار فرزادی درباره راه اندازی دفاتر خبری این مرکز در شهرستان‌ها گفت:بر  اساس آئین نامه‌ها راه‌اندازی این دفاتر الزاماً با مشارکت فرمانداری،شورای شهر و شهرداری و نمایندگان مجلس در هر شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز برای پوشش اخبار نیز باید از این طریق تأمین و در اختیار دفتر گذاشته شود گفت:ما تابع قانون بوده و بعد از این مراحل آمادگی داشته تا فردی را به عنوان رابط خبری این مرکز برای پوشش دادن اخبار هر منطقه به کار گیری کنیم. 

فرزادی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از سوی این معاونت را افزایش بخش‌های خبری عنوان کرد و افزود:بر همین اساس بخش‌های خبری سیمای استان به سه بخش افزایش یافته که با اقبال مخاطبان مواجه شده است.

*ایجاد ایستگاه  تلویزیونی60 برای پوشش نقاط مرزی خراسان شمالی

مدیر فرستنده‌های تلویزیونی واف ام صدا و سیمای خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه از محل مصوبات سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان  60 ایستگاه رادیو تلویزیونی در این استان به ویژه مناطق مرزی راه اندازی خواهد شد گفت: انشاءالله حداکثر تا اوایل نیمه دوم سال 92 با اجرای این طرح‌ها هیچ نقطه فاقد پوشش در خراسان شمالی نخواهیم داشت که این به برکت سفر رهبر انقلاب تحقق خواهد یافت.

اسماعیل علی آبادی شمار ایستگاه‌های تلویزیونی فعال در سطح خراسان شمالی را 208 ایستگاه عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تا پیش از تاسیس استان تنها از 108ایستگاه برخوردار و به همین علت بسیاری از مناطق فاقد پوشش شبکه‌های رادیو و تلویزیون بودند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون98درصد از جمعیت استان زیر پوشش سه شبکه تلویزیونی هستند افزود:برای شبکه اترک به صورت آنالوگ 92درصد جمعیت را زیر پوشش داریم.

به گفته علی آبادی صرفاً چند منطقه مرزی فاقد پوشش و بد پوشش شبکه سیما در استان وجود داشته که صدا و سیمای استان برای پوشش این مناطق  از محل اعتبارات سفر رهبری برنامه‌های خوبی را در دست اجرا دارد.

‌‌* 200 نفر عضو فعال باشگاه خبرنگاران مخاطب رادیو

معاون صدای، صدا و سیمای خراسان شمالی هم از عضویت200نفربه عنوان عضو فعال باشگاه خبرنگاران مخاطب رادیو در استان خبر داد.

ولی الله غفاری با بیان اینکه این برنامه به ابتکار این مرکز به اجرا در آمده است توضیح داد:این افراد شنوندگان ثابت برنامه‌های صدای استان بوده که از طریق تلفن،ایمیل ،مکاتبه با برنامه رادیویی استان در ارتباط بوده و اکنون به عنوان خبرنگاران افتخاری با ما همکاری دارند.

وی گفت:این افراد از اقشار مختلف جامعه مثل، دانشجو، دانشگاهی، بازاری، قالیباف، راننده و غیره بوده که با برنامه خودشان ارتباط برقرار و گزارش‌ها و مطالب خود را برای استفاده مخاطبان ارائه می‌کنند.

معاون صدای، صدا و سیمای خراسان شمالی برگزاری نشستی با حضور 200نفر از خبرنگاران افتخاری مخاطبان رادیو استان را از جمله برنامه‌های این معاونت اعلام کرد و یادآور شد:این نشست توجیهی در آینده نزدیک در استان برگزار خواهد شد.

وی گفت:این کار جدیدی بوده که به ابتکار صدا و سیمای خراسان شمالی به اجرا گذاشته شده و تاکنون در پیشبرد برنامه‌ها بسیار مفید بوده است.

غفاری با اشاره به اینکه صدا در استان به عنوان یک رسانه پر مخاطب از بخش‌های مختلف تشکیل شده است افزود:تولید و پخش برنامه‌ها در حوزه اجتماعی ،اقتصادی،فرهنگی و هنری،سیاسی سبب شده تا طی نظر سنجی‌ها با رشد تعداد مخاطبان مواجه شویم.

وی برنامه‌های صدای استان در ایام الله دهه فجر را برشمرد و گفت:تمام برنامه‌های رادیو در استان معطوف به این ایام خواهد بود وبا توجه به تقارن ماه ربیع و دهه فجر تلاش خواهد شد تا این برنامه هر چه پرشورتر تولید و به مخاطبان ارائه شود.

*تولید فیلم تاریخی «‌آب رودخانه همیشه خیس است» در خراسان شمالی

معاون سیمای صدا و سیمای خراسان شمالی نیز ساخت فیلم تاریخی«‌آب رودخانه همیشه خیس است» از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این معاونت اعلام کرد.

علیرضا ابوترابی گفت: این فیلم با محوریت صدا و سیمای خراسان شمالی و توسط امیرحسین شریفی از تهیه کنندگان قدیمی صدا و سیما که تاکنون 100 اثر را تهیه کرده است، جلوی دوربین خواهد رفت.

وی داستان این فیلم را مربوط به فرار «بورین باژانوف» مدیر دفتر استالین به بجنورد در دوران جنگ جهانی و قیام مردم این شهر و بروز حوادث آن تاریخ عنوان کرد.

ابوترابی تصریح کرد:بی تردید این اثر تلویزیونی یکی از بهترین کارهای تاریخی و ماندگاری خواهد بود که به زودی در استان کلید خواهد خورد.

به گفته وی فیلمنامه«‌آب رودخانه همیشه خیس است» نگاشته شده و قرار است تهیه آن اوایل سال آینده آغاز شود.

معاون سیمای صدا و سیمای خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین اقدامات سیمای استان در سال‌های اخیر را تولید برنامه‌های انیمیشن برشمرد که تعدادی فیلم در این راستا ساخته و برخی نیز در حال ساخت است.

وی همچنین با اشاره به پایان تصویربرداری «از راه رسیده» به کارگردانی کامران قدکچیان تصریح کرد: اکنون این فیلم در مرحله تدوین قرار داشته و پس از بازبینی در جدول پخش نوروزی شبکه سراسری و استانی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، اعتبار ساخت این فیلم تلویزیونی توسط سازمان صدا و سیما تأمین شده است.

*آمادگی صدا و سیما خراسان شمالی برای دریافت نظرات مخاطبان

مدیر روابط عمومی صدا و سیما خراسان شمالی هم یکی از مهم‌ترین پل‌ ارتباطی برای کسب نظرات مردم در مورد برنامه‌های این مرکز را روابط عمومی خواند و گفت:بر همین اساس آمادگی دریافت نظرات مخاطبان و مردم در باره تولیدات این مرکز هستیم.

محسن زاهد احمدی با اشاره به اینکه پس از دریافت پیشنهادات و نظرات مردم از طریق سامانه مربوطه موضوع به طور منظم جمع‌بندی و به مدیر کل مرکز ارائه می‌شود تصریح کرد:متعاقب آن این جمع بندی در اختیار مسئولان سازمان صدا و سیما گذاشته که به طور حتم در بهبود و رشد برنامه‌ها تأثیر به سزایی خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی صدا و سیما خراسان شمالی از عموم مردم استان خواست تا هرگونه نظرات،پیشنهاد و انتقاد خود را در مورد برنامه‌های صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی به این روابط عمومی و یا سامانه 3000366منعکس کنند.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول