اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی اردبیلی:

تبلیغات فرهنگی گسترش یابد/کم اطلاعی مردم از آموزه‌های اسلام

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کم اطلاعی بسیاری از مردم از آموزه‌های اسلام و اهل بیت(ع) بر لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین تاکید کرد.

تبلیغات فرهنگی گسترش یابد/کم اطلاعی مردم از آموزه‌های اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و جمعی از مدیران این سازمان اظهار کرد: با وجود اینکه کارهای خوبی که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی در سطح کشور انجام شده است اما کشور ما از نظر تبلیغات اسلامی فقیر است.

وی با بیان مواردی از کم اطلاعی مردم از آموزه‌های اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواستار گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دین شد.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به مسئولان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: همه ادارات، مسئولان و مردم برای نشر آموزه‌های دینی موظف هستند اما شما که در کسوت روحانیت و در سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت هستید وظیفه مضاعفی در زمینه تفقه در دین و ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) دارید و باید درد دین داشته باشید.

استاد حوزه علمیه قم به برخی آسیب‌ها و انحراف‌های به وجود آمده در مسیر تضعیف اعتقادات دینی مردم اشاره کرد و افزود: متأسفانه مسائلی به نام اسلام در کتاب‌ها نوشته شده که مغایر با آموزه‌های اسلامی و اعتقادات دینی است، بنابراین شما باید با بررسی دقیق و همه‌جانبه در دین، تبلیغات دینی را گسترش دهید.

وی به مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی توصیه کرد که در زمینه خدمت به دین و تبلیغ، برنامه منسجمی داشته باشند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر اسلام غریب است تاکید کرد: پیامبر اسلام به تنهایی نه زر و تزویز داشت، نه قدرت و پول ولی دنیا را عوض کرد، ما هم نور می‌خواهیم که تبلیغ ما تاثیر بیشتری داشته باشد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام این سازمان از جمله توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی، گفتمان‌های دینی، اعزام مبلغ به مناطق حاشیه‌ای شهر قم برای نخستین بار، آموزش پاسخگویی به شبهات دینی به هزاران نفر از معلمان و مدیران مدارس استان، استقرار دائم روحانی در روستاها، ساماندهی هیئت‌های مذهبی،‌ اهتمام جدی به ترجمه و تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در تشکل‌های مذهبی، واگذاری امور به بخش خصوصی و... ارائه کرد.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول