اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در گفت‌وگوی امیری‌مقدم با فارس تشریح شد؛

انگیزه کشورهای مختلف از حضور در معرکه سوریه

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سوریه با اشاره به انگیزه کشورهای مختلف از حضور در معرکه سوریه گفت: حفظ امنیت رژیم اسرائیل یکی از این اهداف است.

انگیزه کشورهای مختلف از حضور در معرکه سوریه

رضا امیری‌مقدم کارشناس مسائل سوریه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین تحولات در سوریه گفت: قدرتهای جهانی تصمیم گرفته‌اند که بشار اسد را از قدرت کنار بکشند و این تصمیم از سوی غرب، رژیم صهیونیستی، عربستان، قطر و ترکیه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه حکومت و ارتش سوریه تاکنون انسجام خود را از دست نداده‌اند، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی انواع تجهیزات و به اندازه زیادی پول را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌دهند.

این کارشناس مسائل سوریه به انگیزه ترکیه از حضور در این معرکه اشاره کرد و به قدرت رساندن اخوانی‌ها و به دست گرفتن رهبری جهان اسلام را از جمله اهدافی دانست که ترکیه از حضور در سوریه دنبال می‌کند.

امیری‌مقدم ادامه داد: غرب نیز به دلیل حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تمایل دارد که بشار اسد از قدرت کنار رود، اما در حال حاضر با چند مشکل روبروست که یکی از آنها احتمال به قدرت رسیدن گروه‌های سلفی و القاعده‌ای در سوریه در صورت کنار رفتن اسد است.

این کارشناس مسائل سوریه یادآور شد: بر این اساس غربی‌ها قصد دارند تا جنگ در سوریه فرسایشی شود، زیرا از یک سو ارتش سوریه تحلیل می‌رود و از سوی دیگر گروه‌های جهادی تندرو و سلفی در این کشور متمرکز شده و از همه جای دنیا به نوعی به اینجا سرازیر می‌شوند و غرب می‌تواند پروژه خود را در سایر کشورهای منطقه به راحتی پیش ببرد.

وی با بیان اینکه ترکیه و قطر به دنبال یکسره سازی ماجرا و کنار رفتن سریع بشار اسد هستند، خاطرنشان کرد: غرب نیز همین راه را از طرق سیاسی دنبال می‌کند و اگر تصور کند که ارتش سوریه سقوط خواهد کرد به سرعت وارد عمل می‌شود زیرا تمایل ندارد که سلاح‌های فراوان سوریه در اختیار سلفی‌ها و القاعده‌ای‌ها قرار گیرد.

امیری‌مقدم با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای غرب مبنی بر استفاده حکومت سوریه از سلاح‌های شیمیایی یا موشک‌های بالستیک در مبارزه با شورشیان گفت: این فضاسازی به منظور زمینه‌سازی برای مداخله نظامی در سوریه در صورت سقوط نظام اسد است تا از این طریق سلفی‌ها به یکباره به قدرت نرسند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول