اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش محتاطانه اوباما به حادثه گروگانگیری الجزایر

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین واکنش خود به گروگانگیری الجزایر برخلاف دیگر کشورهای غربی که از حمله دولت الجزایر خشمگین شدند، گفت مقصر این تراژدی تروریست‌هایی هستند که این اقدام را انجام دادند.

واکنش محتاطانه اوباما به حادثه گروگانگیری الجزایر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» روز گذشته به وقت محلی اعلام کرد که حادثه مرگبار گروگانگیری در «الجزایر»، یادآور تهدیداتی است که «القاعده» به همراه دارد.

اوباما در اولین اظهارات خود در خصوص گروگانگیری در الجزایر گفت: ذهن و دعای مردم آمریکا با خانواده‌های آنهایی است که در حمله تروریستی الجزایر کشته شدند.

گروههای مسلح و افراطی در الجزایر روز چهارشنبه هفته گذشته به تأسیسات گاز طبیعی در «ان امیناس» حمله کردند و تعداد زیادی از کارکنان خارجی و داخلی این تأسیسات را گروگان گرفتند، یک روز بعد از آن، ارتش الجزایر در یک حمله هوایی به منظور نجات این گروگانها، تعداد زیادی از گروگانگیرها و گروگانها را کشت.

اوباما در سخنان خود پیشنهاد کمک‌های مورد نیاز به دولت الجزایر را ارائه داد و از مقامات الجزایر خواست تا توضیحاتی درباره آنچه رخ داده‌ است ارائه دهند.

بیانیه مکتوب اوباما توسط کاخ سفید، پس از آن منتشر شد که در حمله هوایی ارتش الجزایر 23 گروگان کشته شدند و بسیاری از آنها را خارجی‌ها تشکیل می‌دادند.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به آمریکایی‌هایی که در این بحران گرفتار شده بودند، اشاره‌ای نکرد. مرگ یک آمریکایی در این حادثه گروگانگیری تأیید شده است و یکی از منابع نزدیک به این بحران اعلام کرد که دو آمریکایی در میان گروگانهای آزاد شده بودند.

علیرغم آنکه بسیاری از کشورهای غربی از حمله ارتش الجزایر خشمگین شدند، آمریکا واکنشی محتاطانه از خود نشان داد و اوباما گفت: مقصر این تراژدی، تروریست‌هایی هستند که این اقدام را انجام دادند. ما در تماس دائم با مقامات الجزایر هستیم و آمادگی داریم هر نوع کمک مورد نیاز به آنها پس از این حمله را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ما همچنین به همکاری نزدیک با تمامی شرکای خود برای مبارزه با منبع تروریسم در منطقه ادامه می‌دهیم. این حمله یادآور دیگری از تهدید القاعده و دیگر گروههای افراطی شمال آفریقا است. در روزهای آتی، تماس نزدیکی با دولت الجزایر برقرار می‌کنیم تا اطلاعات کاملی از آنچه که رخ داده، بدست آوریم و بنابراین ما می‌توانیم به کمک یکدیگر از وقوع تراژدی‌های اینچنینی در آینده جلوگیری کنیم.

اوباما، قرار است امروز یکشنبه، برای آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری خود در کاخ سفید سوگند یاد کند و فردا، دوشنبه به صورت آشکار در ملاء عام سوگند یاد می‌کند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول