اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتظار فرانسه از کشورهای عربی برای تامین هزینه حمله به مالی

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی نوشت که رئیس جمهور فرانسه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس انتظار دارد که هزینه حمله نظامی این کشور به مالی را تامین کنند.

انتظار فرانسه از کشورهای عربی برای تامین هزینه حمله به مالی

به گزارش فارس، روزنامه ایندیپندنت نوشت که فرانسه در راستای حمله به مالی از کشورهای عربی انتظار دارد تا وی را در این راستا کمک کنند، این موضوع را لوران فابیویس وزیر خارجه فرانسه رسما اعلام کرده است.

کوپرن نویسنده این مطلب در این راستا می نویسد که درخواست فرانسه از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای کمک به آنچه که مبارزه با القاعده نامیده است، تعجب‌انگیز است، چرا که برخی محافل خاص در این کشورها از مهم ترین حامیان مالی القاعده در عراق و سوریه به شمار می‌روند.

وی البته می‌افزاید که آمریکا و کشورهای غربی از مدت زمان طولانی است که برای تامین مالی پروژه‌های خود در جهان اسلام و سایر مناطق به کشورهای عربی چشم دارند، این کمک‌ها در برخی موارد به صورت مستقیم است، مانند کمک‌های مالی که قطر به کشورهای متهاجم به لیبی در سال 2011 انجام داد.

در برخی موارد نیز این کمک‌ها به صورت غیر مستقیم است، مانند حمایت از مجاهدان افغان برای مقابله با نیروهای اتحادیه شوروی سابق.

کوپرن معتقد است که مناسبات میان آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن از یک طرف و سلطنت نشین های خلیج فارس از طرف دیگر از زمان آغاز انقلاب‌های عربی از دو سال پیش با تناقض هایی همراه بوده است.

کوپرن در تشریح این تناقض می‌افزاید که غرب با شاهان و امرای حکومت‌های خلیجی که در کشورهایی با کمترین میزان دموکراسی به حاکمیت خود ادامه می‌دهند، ائتلاف می‌کند تا از انقلاب‌های دموکراتیک حمایت کند.

از دیگر تناقض‌های این مناسبات به اعتقاد کوپرن این است که عربستان و سران سنی افراط گرایان سلفی در جهان اسلام را تحریک می‌کنند، این در حالی است که بیشتر سلفی‌ها خشونت‌ها را کنار گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول