اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معلم: دولت کنونی سوریه پس از گفت‌وگوهای ملی استعفا می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت کنونی سوریه پس از گفت‌وگوهای ملی و با تشکیل دولتی با صلاحیت‌های گسترده، استعفا می‌کند.

معلم: دولت کنونی سوریه پس از گفت‌وگوهای ملی استعفا می‌کند

به گزارش فارس، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه طی سخنانی که شبکه‌های ماهواره‌ای سوریه اقدام به پخش آن کردند، اعلام کرد که قطر، سوریه و ترکیه به رهبری آمریکا از افراد مسلح حمایت کرده و تسلیحات آنها را تامین می‌کنند و بر اساس چارچوبی بین‌المللی که دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی است علیه سوریه اقدام می‌کنند.

وی افزود: هیچ گونه توهمی نداریم که این کشورها حمایت از تروریسم را متوقف خواهند کرد اما اگر خشونت متوقف نشود،‌ آنگاه نمی‌توان گفت‌وگوی ملی فراگیر را آغاز کرد.

ولید المعلم در ادامه سخنانش گفت: دولت کنونی پس از موفقیت مرحله آماده سازی گفت‌وگو و تشکیل دولتی با صلاحیت‌های اجرایی گسترده، استعفا خواهد کرد.

وی تاکید کرد گفت‌وگوی ملی شفاف بوده و دارای ضمانت‌هایی برای سازندگی سوریه است.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین گفت: سند ملی، سندی است که کنفرانس گفت‌وگو آن را مشخص خواهد کرد و مرحله آماده‌سازی برای مشخص کردن اساس گفت‌وگو و ابرازها و نتایج مورد انتظار ضروری است.

ولید المعلم گفت: برای کسانی که خواستار مشارکت در گفت‌وگو هستند، ضمانت‌هایی ارائه می‌شود و دولت تماس خود با تمامی نمایندگان گروه‌های ملت سوریه چه در داخل و چه در خارج آغاز کرده و حتی با احزاب دارای مجوز و بدون مجوز چه در داخل و چه در خارج تماس بر قرار کرده است.

وی گفت: سوریه آماده گفت‌وگو طبق چارچوب‌ها و پایه‌های وطنی است.

وی به استعفای «کوفی عنان» نماینده ویژه سابق سازمان ملل در امور سوریه اشاره کرد و گفت: عنان اعلام کرد که استعفایش به این دلیل بوده است که برخی کشورها طرح‌هایش را تایید می‌کردند اما در عمل به آن پایبند نبودند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول