اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

آثار علمی صاحب عروه احیا می‌شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد از تجدید چاپ و احیای آثار علمی و فقهی آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی هم‌زمان با برگزاری کنگره بین‌المللی صاحب عروه خبر داد.

آثار علمی صاحب عروه احیا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدرضا ناصری بعد از ظهر امروز در نشست خبری کنگره بزرگداشت سید محمدکاظم طباطبایی یزدی (صاحب عروه) اظهار کرد: استان یزد همواره خاستگاه علما و مراجع تقلید بوده و شخصیت‌های بزرگ زیادی را به جامعه علمی ایران و تشیع معرفی کرده است.

تاکید رهبری مبنی بر معرفی شخصیت‌های علمی حوزوی به جوانان

وی افزود: مقام معظم رهبری طی سفری که به استان یزد داشتند این مسئله را مورد توجه قرار داده و بر معرفی شایسته شخصیت‌های حوزوی و علمی این استان به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تاکید فرمودند.

رئیس ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی صاحب عروه با بیان اینکه برگزاری این همایش بزرگ علمی در راستای منویات رهبری صورت می‌گیرد گفت: سعی بر این است که گردهمایی طلاب و فضلا و شخصیت‌های بزرگ علمی از ایران و سایر کشورها گامی در راستای معرفی مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی به نسل جوان باشد.

زحمات صاحب عروه برای اسلام و تشیع غیر قابل انکار است

وی خاطرنشان کرد: زحمات مرحوم صاحب عروه برای جهان اسلام و تشیع غیر قابل انکار است و این فقیه بزرگ علاوه بر مقام علمی بالا، سجایای اخلاقی فراوانی هم داشت که باید مورد توجه عموم مردم به ویژه طلاب و روحانیون قرار گیرد.

ناصری با اشاره به دقت فراوان مرحوم سید در نگارش کتاب‌های فقهی و سایر آثار علمی بیان داشت: این دقت نظر در میان فقها و علمای آن روزگار و پس از او زبانزد خاص و عام بود.

امام جمعه یزد با تاکید بر معرفی صحیح چهره‌های علمی شیعه به نسل امروز تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره تجلیل از مقام علمی مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی است.

وی احیای آثار چاپ شده و نیز انتشار آثار چاپ نشده صاحب عروه را یکی دیگر از اهداف برگزاری کنگره دانست و افزود: از شناخت‌نامه این فقیه بزرگ نیز در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.

ناصری عنوان داشت: تاکنون مقالات بسیاری در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی علمی و سیاسی مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی نوشته شده که 35 عنوان از آن‌ها در نشریات تخصصی حوزوی به چاپ می‌رسند.

رئیس ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی صاحب عروه با بیان اینکه برای حضور مراجع تقلید و شخصیت‌های علمی داخل و خارج کشور رایزنی شده است گفت: امیدواریم کنگره‌ای در شأن و مقام صاحب عروه برگزار شود.

وی ابراز کرد: برگزاری کنگره‌ای در یزد با همین عنوان نیز پیش‌بینی شده و سعی داریم این همایش علمی را کمی زودتر از زمان تعیین شده در قم برگزار کنیم.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول