اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با تاکید بر وجود خطر آدم‌ربایی و فعالیت شبه‌نظامیان

وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود درباره سفر به مالی هشدار داد

خبرگزاری فارس: در حالیکه حملات هوایی فرانسه به مالی به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان در شمال این کشور ادامه دارد، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، به اتباع خود درباره خطرات سفر به این کشور آفریقایی هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود درباره سفر به مالی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وزارت امور خارجه آمریکا از وابستگان کارمندان خود در سفارت این کشور واقع در «باماکو» مالی خواست تا این کشور را ترک کنند.

در این هشدار مسافرتی که روز جمعه صادر شد، وزرات خارجه آمریکا همچنین به اتباع آمریکایی درباره سفر به کشور آفریقایی مالی به دلیل درگیری ها و فعالیت های شبه نظامیان در شمال و مناطق مرکزی آن هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا درباره حملات و آدم ربایی اتباع غربی در مالی و همچنین کمبود مواد غذایی، فقدان نظارت های دولتی در برخی مناطق مالی و همچنین حضور شبه نظامیان وابسته به القاعده در این کشور آفریقایی هشدار داده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که دولت فرانسه با هدف بازیابی نظارت این کشور بر مناطقی از مالی که به دست شبه نظامیان افتاده است، حملات هوایی خود را علیه این کشور آفریقایی آغاز کرده و نظامیان خود را نیز به این مستعمره سابق خود اعزام کرده است.

* ارتباط مداوم کاخ سفید با مقامات الجزایر درباره وضعیت گروگان ها

این خبر در شرایطی منتشر می شود که دامنه جنگ ادامه دار فرانسه و سایر کشورهای هم پیمان پاریس به شبه نظامیان در مالی به الجزایر نیز رسیده است و گروهی از افراد تندرو مسلح که وابسته به القاعده هستند، چهارشنبه هفته گذشته در اعتراض به باز شدن حریم هوایی الجزایر به روی جنگنده های فرانسوی علیه مالی، جمعی از کارکنان خارجی را که در میدان گاز طبیعی «ان امناس» در جنوب شرق الجزایر مشغول به کار بوده اند را به گروگان گرفتند که در پی دخالت ارتش الجزایر بدون هماهنگی با دولت شهروندان گروگان گرفته شده، گزارش هایی از تلفات میان اسرا و گروگان گیران منتشر شده است.

علاوه بر این، خبرگزاری «رویترز» نیز در گزارشی از «تماس مداوم» کاخ سفید با مقامات الجزایر درباره گروگان گیری در این کشور خبر داد و نوشت که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مرتبا در حال دریافت اطلاعات جدید درباره شرایط جاری در تاسیسات گازی الجزایر است.

رویترز به نقل از «تامی ویتور» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نوشت: ما در تماس مداوم با دولت الجزایر هستیم و صراحتا اعلام کرده ایم که اولویت ما امنیت و سلامت گروگان هاست.

ویتور همچنین از گفت و گوی اوباما با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس درباره الجزایر خبر داد و گفت: ما با سایر شرکای بین المللی خود و همچنین دفتر امنیتی شرکت نفتی «بیریتیش پترولیوم» در لندن در تماس نزدیک هستیم.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول