اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پانتا از همکاری واشنگتن-لندن برای آزادی گروگان‌ها در الجزایر خبر داد

خبرگزاری فارس: با گذشت چهار روز از وقوع گروگانگیری در الجزایر که گفته می‌شود در اعتراض به حملات هوایی فرانسه به مالی صورت گرفته است، وزیر دفاع آمریکا از همکاری واشنگتن و لندن برای آزادی گروگان‌ها خبر داد.

پانتا از همکاری واشنگتن-لندن برای آزادی گروگان‌ها در الجزایر خبر داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا از همکاری واشنگتن با دولت های انگلیس و الجزایر در زمینه ارزیابی حوادث اتفاق افتاده در مجتمع گاز طبیعی منطقه «ان امناس»، محل گروگان گیری اتباع خارجی از حداقل 10 کشور توسط گروه تندروی مسلح وابسته به القاعده، خبر داد.

بر اساس این خبر، درحالیکه حدود چهار روز از وقوع این گروگان گیری می گذرد، سرنوشت بسیاری از گروگان ها همچنان نامشخص باقی مانده است.

این گروگان گیری در اعتراض به باز شدن حریم هوایی الجزایر به روی جنگنده های فرانسوی صورت گرفته است که در حال بمباران مالی هستند.

وزیر دفاع آمریکا هنگام سخنرانی روز گذشته (جمعه) خود در «کینگز کالج» لندن، گفت که کشورش 24 ساعته در تلاش است تا از بازگشت سالم شهروندان گروگان گرفته شده آمریکایی در الجزایر اطمینان حاصل کند.

پانتا افزود که تروریست ها در الجزایر باید مراقب باشند زیرا آنها هیچ پناهگاهی در الجزایر و یا شمال آفریقا ندارد و هر کسی که حمله به آمریکا را در نظر داشته باشد، هیچ مکانی برای مخفی شدن نخواهد داشت.

مقامات دفاعی آمریکا اعلام کرده اند که پانتا اواخر روز گذشته با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس دیدار داشت که بحث درباره عملیات های شبه نظامیان در مالی و الجزایر نیز محور این نشست بدون برنامه ریزی شده آنها را تشکیل داد.

بر اساس این خبر، پانتا و کامرون همچنین درباره موضوع بودجه، سوریه، ایران و چگونگی همکاری آمریکا و انگلیس در زمینه بررسی و مبارزه با عملیات های تروریستی مذاکره کردند.

بر اساس اعلام مقامات ارشد دفاعی آمریکا، کامرون و پانتا به صورت عمیق درباره الجزایر بحث کردند و دیدگاه هایشان را درباره شرایط موجود در این کشور با یکدیگر در میان گذاشتند.

علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته گزارش شورای امنیت ملی خود را درباره گروگان گیری در الجزایر دریافت کرد و مشاوران ارشد رئیس جمهور آمریکا نیز در تماس با مقامات الجزایری و همچنین دفتر امنیتی شرکت نفتی «بی پی» در لندن هستند.

مقامات دولت آمریکا در توضیح فقدان اطلاعات این کشور درباره گروگان گیری در الجزایر، مدعی شده اندکه شرایط در این کشور دگرگون پذیر است و این مقامات نمی خواهند تا با ارائه جزئیات بی وقفه درباره این گروگان گیری، اسیران را با خطرات بیشتری روبرو کنند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول