اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی

همایش تحریرالوسیلة در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از برگزاری همایش تحریرالوسیلة شروح و تعلیقات پنجم بهمن با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در قم خبر داد.

همایش تحریرالوسیلة در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حبیب‌الله موسوی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری همایش تحریرالوسیلة شروح و تعلیقات اظهار کرد: این همایش برای معرفی شخصیت علمی امام خمینی(ره) به علاقه‌مندان ایشان در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش به معرفی ابعاد شخصیت علمی امام خمینی(ره) برای حوزه‌های علمیه می‌پردازد تا با تحریرالوسیلة و آنچه درباره آن به عنوان شرح و تعلیقه نگاشته است آشنا شوند.

تحریرالوسیلة نسبت به کتاب‌های فقهی از جایگاه خاصی برخوردار است

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با بیان اینکه تحریرالوسیلة نسبت به کتاب‌های فقهی از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: این کتاب با دارا بودن مسائل مستحدثه یکی از کتاب‌های مهم و ماندگار فقه شیعه بوده به همین دلیل بیش از 100 جلد شرح و تعلیقه بر آن توسط مراجع، علما و مدرسین نوشته شده است.

وی عنوان داشت: تحریرالوسیلة کتابی فقهی، فتوایی و علمی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان حاشیه کتاب وسیلة النجاة مرجع و عالم بزرگوار شیعه مرحوم حاج سید ابوالحسن اصفهانی به رشته تحریر درآورده است و ابوابی مانند حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، حدود، قصاص و دیانت را بر آن اضافه کرده‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: کتاب تحریرالوسیلة در دوران تبعید امام خمینی(ره) با توجه به محدودیت‌های امام خمینی(ره) به ویژه در زمینه منابع و کتاب‌های مربوط چاپ شد.

وی یادآور شد: این کتاب از سوی حوزه‌های علمیه عراق، ایران، لبنان و دیگر بلاد اسلامی مورد استقبال قرار گرفته و در بسیاری از حوزه‌ها محور بحث و پژوهش درس خارج مراجع و علما شده است.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) ادامه داد: نوآوری در زمینه فقه و دستورات شرعی، سبک خاص و جامعیت منحصربه‌فرد از جمله ویژگی‌های این کتاب بوده که درباره مسائل قضایی به ویژه پس از انقلاب حرف اول را زده و مشکلات فراوانی را برطرف کرده است.

رونمایی از دوره 28 جلدی تفصیل الشریعه

وی با اشاره به برنامه‌های همایش تحریرالوسیلة شروح و تعلیقات گفت: آیت‌الله جوادی آملی در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

موسوی رونمایی از دوره 28 جلدی تفصیل الشریعه فی شرح تحریرالوسیلة، تقدیر از دست‌اندرکاران، شارحان و نویسندگان تحریرالوسیلة و برگزاری نمایشگاهی از تحریرالوسیلة و شروح و تعلیقات آن را از جمله برنامه‌های این همایش ذکر کرد.

وی با اشاره به شروح و کتاب‌های پیرامون تحریرالوسیلة گفت: تفسیر الشریعه فی شرح تحریرالوسیلة آیت‌الله فاضل از جامع‌ترین و کامل‌ترین این کتاب‌ها است.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) مستند تحریرالوسیلة حجت‌الاسلام احمد مطهری در بیش از 15 جلد، مستند تحریرالوسیلة مرحوم آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی در دو جلد، شرح تحریر کتاب الحج آیت‌الله سبحانی، دلیل تحریرالوسیلة مرحوم آیت‌الله بنی فضل در قالب پنج جلد و تعلیقه آیت‌الله مشکینی در قالب چهار جلد را از دیگر شروح پیرامون کتاب تحریرالوسیلة برشمرد.

همایش تحریرالوسیلة شروح و تعلیقات پنجم بهمن با حضور علما، فضلا و طلاب در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) واقع در خیابان معلم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول