اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عرب مسائل منطقه در گفت‌وگو با فارس:

اتاق عملیات ناتو، قطر و عربستان در طرابلس/ مخالفان سوریه به دنبال برهم زدن ثبات لبنان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه مخالفان دولت سوریه در حالتی از یاس و ناامیدی بسر می‌برند، تاکید کرد آنها تلاش دارند با تخریب ثبات لبنان شکست در سوریه را جبران کنند.

اتاق عملیات ناتو، قطر و عربستان در طرابلس/ مخالفان سوریه به دنبال برهم زدن ثبات لبنان

«غالب قندیل» کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره حمله تروریستی به خودروی «فیصل الکرامه» وزیر ورزش و جوانان لبنان گفت: این حمله توسط گروه‌های تروریستی تندرو مورد حمایت جریان المستقبل در طرابلس انجام شده است.

وی افزود: که گروه‌های تروریستی مزدور در شمال لبنان به دنبال وارد شدن در بحران سوریه هستند و طراحان این اقدام بزدلانه به دنبال به آتش کشیدن طرابلس هستند تا اینگونه زندگی مسالمت آمیز در لبنان را هدف قرار دهند.

این کارشناس مسائل راهبردی حمله به خودرو وزیر جوانان لبنان را اقدامی جنایتکارانه دانست و افزود: مقامات دولت باید با این حادثه خطرناک برخورد کنند و ارتش باید با آشوب طلبی و هرج و مرجی که تروریست‌ها در طرابلس و برخی دیگر از مناطق راه انداخته‌اند را مقابله و به آن پایان دهد.

وی در ادامه تصریح کرد که ارتباط محکمی بین گروه‌های تروریستی در شمال لبنان با نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه و گروه‌های تکفیری چند ملیتی وجود دارد.

غالب قندیل با بیان اینکه تروریست‌ها در حال تخریب نهادهای حکومتی در راستای منافع حزبی جریان 14 مارس و دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی هستند افزود: شبه نظامیان سعد‌الحریری رهبر حزب‌المستقبل نیز با تروریست‌های طرابلسی در ارتباط هستند.

وی وضعیت شمال لبنان را مانند یک عضو بیمار توصیف کرد که در راستای اهداف دشمنان عمل می‌کند تا امنیت و ثبات سوریه را به هم بریزد و مشکل را به لبنان انتقال دهد.

این کارشناس با اشاره به موفقیت‌های ارتش سوریه در کنترل مرزهای مشترک این کشور با لبنان و کشتن تعداد زیادی از تروریست‌ها در مناطق مرزی، گفت: گروه‌های تکفیری در طرابلس تهدیدی برای امنیت لبنان هستند هر چند به دلیل عدم حمایت مردمی از اجرای طرح خود در شمال لبنان شکست خورده‌اند.

وی گفت: دلیل شکست تروریست‌ها نگاه منفی مردم به تندروها و پایبندی آنها به آرامش داخلی است و ترور فیصل الکرامه فصل جدیدی در تلاش‌های تروریستی برای به راه انداختن جنگ داخلی در لبنان است.

غالب قندیل تاکید کرد که دستگاه اطلاعاتی قطر، سعودی و ترکیه در راستای بر هم زدن ثبات لبنان و ارتباط آن با سوریه در طرابلس فعالند و مزدورانی را به کار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: 14 مارسی‌ها به دلیل ارتباط محکم با غرب و حکومت‌های وابسته منطقه، در راستای سرنگونی دولت سوریه و ضربه زدن به مقاومت به ویژه در لبنان به دنبال تشدید بحران در شمال کشور هستند که با طرح‌های آمریکا و اسرائیل در ارتباط است تا اینگونه از دست مقاومت راحت شوند و آنها به اهداف استعماری و صهیونیستی خود در منطقه دست پیدا کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه مخالفان دولت سوریه در حالتی از ناامیدی هستند، تاکید کرد که آنها تلاش دارند با تخریب ثبات لبنان شکست در سوریه را جبران کند.

وی ابراز داشت که دستگاه اطلاعاتی ناتو و کشورهای حاشیه خلیج فارس در طرابلس اتاق عملیات تشکیل داده‌اند تا گروه‌های تکفیری در لبنان را هدایت کنند و آنها را آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه شبه نظامیان وابسته به حریری که بندر بن سلطان آنها را مدیریت می‌کند و در کنار دستگاه اطلاعات ترکیه، قطر و سعودی به طور مستقیم در تقویت و تسلیح افراد تکفیری در طرابلس نقش دارند، ابراز داشت: 14مارس کمک‌های مالی زیادی از دوحه و ریاض دریافت کرده و گروه‌های مسلح را برای ناامنی در لبنان و شرکت در جنگ سوریه تشکیل داده است که زیر نظر افسران آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول