اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سرنوشت شمار زیادی از گروگان‌ها در الجزایر هنوز نامعلوم است

خبرگزاری فارس: در حالی که بزرگ‌ترین حادثه خونبار گروگانگیری در الجزایر پس از گذشت سه روز ادامه دارد سرنوشت شمار زیادی از گروگان‌ها نیز نامعلوم است.

سرنوشت شمار زیادی از گروگان‌ها در الجزایر هنوز نامعلوم است

به گزارش فارس، هنوز تعدادی از گروگان‌ها در چنگ یگ گروه تندرو مسلح وابسته به القاعده در تاسیسات گازی الجزایر هستند و گروگانگیران تعداد آنها را 7 تن اعلام کرده‌اند.

تعدادی از کشورها نسبت به سرنوشت اتباع خود که از سوی این گروه تندرو به گروگان گرفته شده‌اند نگران هستند.

گروهی تندرو اوایل صبح روز چهارشنبه گذشته به تاسیسات گازی الجزایر در منطقه ان امناس در جنوب شرق این کشور نزدیک مرز با لیبی هجوم برده و پس از کشتن چند کارگر صدها کارگر الجزایری و خارجی را در این میدان به گروگان گرفتند، آنها خواستار پایان جنگ فرانسوی‌ها در مالی هستند.

یک منبع امنیتی الجزایر به خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد که 12 تن از گروگان‌ها و 18 تن از گروگانگیران در حمله ارتش الجزایر کشته شدند و حدود یکصد گروگان خارجی از جمع 132 کارگر خارجی و همچنین 573 تن از گروگان‌های الجزایری آزاد شدند.

در واشنگتن نیز وزارت خارجه آمریکا کشته شدن یک گروگان آمریکایی را در این حادثه گروگانگیری تایید کرد و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که یک تبعه خود را از دست داده است.

این در حالی است که سخنگوی این گروه تندرو گروگانگیر اعلام کرده است که 34 تن از گروگان‌های خارجی در حمله ارتش الجزایر کشته شده‌اند و منابعی از این گروه مسله که با خبرگزاری موریتانی در ارتباط هستند گفتند که تعداد خارجی‌هایی که هنوز در گروگان مانده‌اند 7 تن هستند.

افراد مسلح اعلام کردند که هنوز سه تبعه بلژیکی، دو آمریکایی، یک ژاپنی و یک انگلیسی را در گروگان دارند. اما مقامات بلژیک اعلام کردند که هیچ نشانه ای دال بر اینکه اتباع این کشور در گروگان افراد مسلح در الجزایر باشند وجود ندارد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی الجزایر گفت که نزدیک به 10 تن دیگر هنوز در گروگان گروه تندرو هستند اما مشخص نکرد که از این تعداد چند نفر خارجی هستند.

منابعی در این گروه تندرو گفتند که گروگان‌ها در تاسیسات گازی این میدان نگاه داشته شده‌اند و گروگانگیران بخشی از این تاسیسات را برای مقابله با ورود نیروهای ارتش به آنجا منفجر کرده‌اند.

خبرگزاری «ای ان آی» موریتانی اعلام کرده است که مختار بالمختار، از افراط گرایان کهنه کار الجزایر که با القاعده ارتباط دارد و مسئولیت گروگانگیری را بر عهده گرفته است، خواستار تبادل دو گروگان آمریکایی با شیخ عمر عبدالرحمن، تبعه نابینای مصری و عافیه صدیقی، تبعه پاکستانی است که به اتهام فعالیتهای تروریستی در آمریکا زندانی هستند.

این در حالی است که از سرنوشت دست کم 10 تبعه ژاپنی و هشت گروگان نروژی اطلاعی در دست نیست.

ان بی سی نیوز به نقل از مقامات آمریکا اعلام کرد دو آمریکایی موفق به فرار شدند، اما سرنوشت دو تبعه دیگر این کشور هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری آی پی اس الجزایر به نقل از یک مقام دولتی این کشور اعلام کرد آدم ربایان مسلح به مسلسل، موشک، موشک انداز و تفنگ هستند.

از سوی دیگر ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد گروگانگیران گفت: آمریکا با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول