اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خادم برگزیده مشهدی در حوزه قرآن کریم درگذشت

خبرگزاری فارس: محمدعلی اوحدی خادم برگزیده قرآن کریم در حوزه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم در چهاردهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم درگذشت.

خادم برگزیده مشهدی در حوزه قرآن کریم درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدعلی اوحدی خادم برگزیده در حوزه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم در چهاردهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن، سال 1315 در کربلا متولد شد و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را نزد استاد شیخ عبدالرحمن دروی گذراند سپس در محضر استادانی چون عبدالفتاح شعشاعی و ابوالعینین شعیشع در کربلا به ویژه استاد شعشاعی به تلمذ پرداخت که آن زمان اوحدی حدود 11 سال سن داشت.

وی در سن 19 سالگی به اصرار پدرش که مجتهد و عالمی مذهبی بود و چندی قبل به منظور اقامت در ایران و حضور در رکاب آیت‌الله سیدیونس اردبیلی مرجع مسلمانان آن زمان، سفر کرده بود با انبوهی از تجارب عالی قرآنی در زمینه قرائت و نوار کاستی از صدای استاد عبدالباسط به ایران آمد و از همان زمان مشغول تدریس و آموزش سبک‌های مختلف قرائت قرآن شد و در مسابقات سراسری و بین‌المللی بسیاری موفق به کسب مقام برتر شد و به دنبال آن در مسابقات فراوانی به امر داوری پرداخت.

این خادم برگزیده قرآنی و دارنده گواهینامه بین‌المللی داوری از کشور لیبی از سال 1348 افتخار خادمی حرم مطهر امام رضا (ع) و قاری رسمی تشریفات آستان قدس رضوی را دارا است.

این پیشکسوت قرآنی پدر شهید و یک جانباز شیمیایی از جنگ تحمیلی ایران و عراق می‌باشد، این قاری برجسته قرآن کریم سال 1354 حدود شش ماه در کشور مصر نزد استادانی چون؛ مصطفی اسماعیل، منشاوی، شحات انور، ابوالعینین شعیشع، عبدالباسط و ... تعلیم دید.

همچنین در سفرهای بسیاری به کشورهای مختلف از جمله آرژانتین، برزیل، مالزی و مصر به اجرای برنامه و تلاوت تبلیغی قرآن پرداخته‌ است.

پیکر این پیشکسوت قرآنی و پدر شهید روز شنبه 30 دی ماه ساعت 12 ظهر از صحن آزادی حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/70005/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول