اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سابق پارلمان لبنان در گفت‌وگو با فارس:

قطر و عربستان در ناآرامی‌ طرابلس نقش دارند/ هدف وارد کردن لبنان به بحران سوریه است

خبرگزاری فارس: نماینده سابق پارلمان لبنان با اشاره به تلاش‌ها برای وارد کردن این کشور به بحران سوریه، قطر و عربستان را مجری سیاست‌های آمریکا در منطقه و عامل ناآرامی‌ها در طرابلس دانست.

قطر و عربستان در ناآرامی‌ طرابلس نقش دارند/ هدف وارد کردن لبنان به بحران سوریه است

ناصر نصرالله از رهبران جبهه امل و نماینده سابق پارلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس گفت: هر تلاش برای ایجاد بحران و افروختن آتش فتنه در لبنان محکوم است، به ویژه در شهر طرابلس که در مدت اخیر شاهد ناآرامی‌ بوده است.

ناصر نصرالله ابراز داشت که هر گونه اعمال از این دست مشکوک و با خارج از لبنان ارتباط دارد و برنده اصلی این اقدامات آمریکا و اسرائیل هستند.

وی با اشاره به ارتباط ناآرامی‌های طرابلس با بحران سوریه تصریح کرد که دولت سوریه در زمینه برقراری امنیت به موفقیت‌هایی رسید و مخالفان به دنبال منحرف کردن افکار از این شکست‌ها به عرصه لبنان هستند و این اقدام با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی انجام می‌شود که طی یک سال گذشته در طرابلس فعال شده‌اند.

این نماینده سابق لبنانی حمله به خودروی فیصل الکرامی وزیر ورزش و جوانان را در راستای دیگر اقدامات تروریستی در لبنان همچون ترور وسام الحسن افسر اطلاعاتی ارشد این کشور دانست.

وی با اشاره به نقش کشورهای خارجی در ناآرامی‌های لبنان گفت: هدف دستگاه‌های اطلاعاتی عقب نشینی لبنان و وارد شدن به بحران سوریه است.

ناصر نصرالله افزود: دولت لبنان در قبال بحران سوریه همچنان به خویشتن‌داری تاکید دارد و همچنین حزب الله و دیگر گروه‌های همسو در لبنان نیز به این مسئله تاکید دارند.

وی گفت: هر گروهی که به دنبال ورود لبنان به بحران سوریه است در واقع بخشی از طرح ایجاد فتنه در کشور است و ایجاد غوغاو آشوب در لبنان به سود دشمن صهیونیستی است.

این عضو ارشد حزب امل اظهار داشت: کسانی که به دنبال ایجاد بحران در لبنان هستند، خواستار سرایت آن از طرابلس به مناطق دیگرند ولی با وجود ارتش و دولت چنین تلاش‌هایی نتیجه نداده و ما از تلاش برای متوقف کردن این تحرکات حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به نقش مستقیم و غیر مستقیم دستگاه اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در پشت پرده ناآرامی‌های طرابلس اظهار داشت: دولت‌های عربی وابسته به این کشورها اجرا کننده این اقدامات هستند.

وی گفت: طرح‌ها برای بحران سازی در منطقه در دولت آمریکا طراحی می‌شود و قطر و عربستان آن را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول