اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۱۸ گروگانگیر در الجزایر کشته شدند

خبرگزاری فارس: منابع امنیتی الجزایر اعلام کردند که در حمله هوایی ارتش الجزایر در محل گروگانگیری یک گروه تروریستی در منطقه عین امیناس جنوب این کشور ۱۸ تروریست کشته شدند.

۱۸ گروگانگیر در الجزایر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی الجزایر به خبرگزاری فرانسه گفت: 18 تروریست دیروز پنجشنبه در مداخله ارتش الجزایر برای آزادی کارگرانی که در بازداشت گروگانگیران تندرو در میدان گازی عین امیناس در جنوب این کشور بودند کشته شدند.

این منبع گفت: شمار گروگانگیران نزدیک به 30 نفر بوده است که 18 تن آنها دیروز در حمله هوایی ارتش الجزایر کشته شدند.

یک منبع امنیتی دیگر امروز به خبرگزاری الجزایر گفت که این گروه گروگانگیر مجهز به سلاح های سنگین از جمله موشک ، خمپاره و دیگر تسلیحات نظامی هستند.

این منبع افزود: گروگانگیران قصد داشتند کارگران خارجی را به مالی انتقال بدهند تا کشورهایی را که در مداخله نظامی این کشور مشارکت دارند تحت فشار بگذارند.

وی افزود: این گروه برنامه ریزی کرده بودند در صورتی که نتوانند با گروگان ها به مالی فرار کنند همه گروگان هارا به قتل برسانند.

این منبع گفت: ارتش الجزایر با مداخله به موقع و محاصره تاسیسات و حمله به گروگانگیران جلوی فاجعه بزرگی را گرفت.

صبح چهارشنبه گذشته تروریست ها به مجمتع گازی تحت مدیریت بی پی استات اویل و شرکت الجزایری سوناترا در عین آمیناس در جنوب شرقی الجزیره نزدیک مرز با لیبی حمله کردند.

گروه تروریستی تحت فرماندهی مختار المختار عمل می کرد. این گروهی جنایی است که از چندین سال پیش در مالی فعالیت می کند و به القاعده در مغرب اسلامی وابسته است.

تاسیسات گازی عین امیناس در فاصله 18 ساعتی الجزیره و در صحرای این کشور یکی از دور افتاده ترین مناطق الجزایر واقع شده است.

بر اثر مداخله ارتش الجزایر ده ها تن از گروگان ها موفق به فرار شدند اما برخی از انها نیز کشته شدند.

هنوز هیچ آمار دقیقی درباره آمار تلفات و یا افراد آزاد شده و یا باقیمانده در چنگ تروریست ها در این حادثه گروگانگیری در الجزایر گزارش نشده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول