اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار سازمان ملل:

۴۰۰ هزار آواره «مالی» در ماه‌های آتی به کشورهای دیگر فرار می‌کنند

خبرگزاری فارس: سازمان پناهندگان سازمان ملل هشدار داد که احتمالاً بیش از ۷۰۰ هزار نفر در خشونت‌های کشور «مالی» آواره می‌شوند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر در ماه‌های آتی به کشورهای همسایه فرار می‌کنند.

۴۰۰ هزار آواره «مالی» در ماه‌های آتی به کشورهای دیگر فرار می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان پناهندگان سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد که احتمالاً بیش از 700 هزار نفر در خشونت‌های کشور «مالی» آواره می‌شوند و 400 هزار نفر از آنها احتمالاً در ماههای آتی به کشورهای همسایه فرار خواهند کرد.

نیروهای فرانسه، مالی، آفریقا در عملیاتی که هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد در حال مقابله با گروههای مسلح و تندرو از جمله شبه‌نظامیان القاعده جناح آفریقای شمالی  هستند.

«ملیسا فلمینگ» سخنگوی امور پناهندگان سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در «ژنو» گفت: ما بر این باوریم که در آینده‌ای نزدیک حدود 300 هزار آواره در مالی وجود خواهند داشت و حدود 400 هزار نفر دیگر از این آوارگان به کشورهای همسایه پناه می‌برند.

بر اساس این گزارش، حدود 147 هزار نفر از مردم مالی از زمانیکه بحران در سال گذشته میلادی در این کشور آغاز شد، تاکنون به کشورهای دیگر چون «موریتانی»، «نیجر»، «بورکینافاسو» و «الجزایر» گریخته‌اند و حدود 229 هزار نفر از آنها همچنان در کشور خود آواره شده‌اند.

فلمینگ ادامه داد: ما گزارش‌های هولناکی از پناهندگان مالی در کشورهای همسایه شنیده‌ایم. آنها گزارش می‌دهند که شاهد اعدام‌ها، شکنجه‌ها بودند و می‌گویند که مقادیر زیادی پول به غیرنظامیان داده می‌شود تا علیه ارتش و حامیان آنها مبارزه کنند. ما همچنین گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم که کودکان در بین جنگجویان مسلح و شورشی دیده می‌شوند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول