اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

افتتاح 3 پروژه عمرانی در اردستان

خبرگزاری فارس: شهردار اردستان از بهره برداری سه پروژه مهم عمرانی با اعتباری افزون بر 500 میلیون تومان در دهه فجر جاری در این شهرستان خبر داد.

افتتاح 3 پروژه عمرانی در اردستان

احمدعلی بخشایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سه پروژه در دهه فجر جاری به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: 500 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل سه پروژه مهم در دهه فجر هزینه شده است.

وی به احداث ساختمان آتش نشانی و تجهیز خودروی پیشرفته اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های مهم شهرداری خرید 30 هکتار زمین معروف به زمین‌های «میر علی نقی» است که با امکاناتی همچون قنات و برآورد ارزش فعلی 3 میلیارد تومانی، شهرداری در سال 87 این زمین را به قیمت 500 میلیون تومان خریداری کرد.

شهردار اردستان اضافه کرد: این مزرعه قابلیت احداث یک مجموعه فرهنگی و تفریحی، رفاهی و نیز اقامتی را داشته و به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای این مجموعه هستیم.

وی به تعریض و جدول‌گذاری و آسفالت خیابان بهزیستی با اعتبار 70 میلیون تومانی اشاره و اظهار کرد: احداث بلوار دانشجو، خیابان انتظامی با اعتبار 200 میلیون تومان انجام شده است.

* افتتاح ورودی شهرک کاوه و احداث باند رینگ غربی در دهه فجر

بخشایی احداث باند رینگ غربی حد فاصل دانشگاه آزاد تا گلزار شهدای ابالی، اصلاح تقاطع هندسی ورودی شهرک کاوه، نکوسازی و المان خیابان آتش نشانی و میدان امام حسین را با پیشرفت 95 درصدی را از جمله پروژه‌های دهه فجر عنوان کرد.

وی پروژه آسفالت و جدول گذاری شهرک مدرس و شهرک کاوه با اعتبار 200 میلیون تومانی، احداث رفیوژ وسط خیابان امام خمینی(ره) را از پروژه‌های مهم دیگر شهرداری عنوان کرد که در کاهش تصادفات منجر به فوت بسیار تأثیر داشته است.

شهردار اردستان همچنین احداث دیواره سازی مسیل رودخانه «سید حسین» که بیش از 200  میلیون تومان هزینه شده است را از پروژه‌هایی دانست که انجام و به تازگی 50 میلیون تومان از سوی مدیریت بحران استانداری اصفهان برای ساخت پل آن اختصاص یافته است.

وی بازسازی سه گلزار شهدای اردستان با اعتبار 60 میلیون تومانی با همکاری بنیاد شهید را از دیگر اقدامات شهرداری اردستان عنوان کرد.

بخشایی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به 30 پروژه مهم از سال 85 تاکنون پرداخت و گفت: 20 پروژه تاکنون تکمیل و 10 طرح در حال تکمیل است.

*بهره‌برداری از باغ بانوان با کاربری کتابخانه در دهه فجر

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 6 میلیارد تومان صرف فعالیت‌های عمرانی شهر اردستان شده است، افزود: برای تکمیل نهایی پروژه‌های نیمه تمام نزدیک 600 میلیون اعتبار لازم است.

شهردار اردستان با تاکید به اینکه در سال جدید اعتبارات دولتی به این شهرستان پرداخت نشده است، تصریح کرد: احداث باغ بانوان در زمینی افزون بر یک‌هزار و 500 متر با پیشرفت 90 درصدی و کاربری کتابخانه از دیگر پروژه‌هایی است که دهه فجر امسال به بهره برداری می‌شود.

وی آماده سازی پارکینگ عمومی شهر با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در زمینی افزون بر 5 هزار متر مربع و نیز احداث حمام عمومی با همکاری اوقاف و امور خیریه و با استفاده از انرژی خورشیدی را از پروژه‌هایی عنوان کرد که تا اواخر هفته جاری کلنگ زنی می‌شود.

بخشایی به پروژه‌های در حال انجام اشاره کرد و افزود: پل زیر گذر ورودی شهر از سمت جنوب دانشگاه پیام نور با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث ترمینال مسافربری برون شهری با پیشرفت 35 درصدی، تکمیل نکوسازی، فضاسازی، آب نما و نور پردازی بلوار دانشجو در حال انجام است.

وی احداث ورزشگاه پهلوانی و زورخانه‌ای با پیشرفت ابتدایی فونداسیون را از پروژه‌هایی دانست که تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد و تا تکمیل نهایی به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

* خیابان کبودان دهه فجر افتتاح می‌شود

شهردار اردستان تعریض و جدول گذاری خیابان کبودان را با پیشرفت 80 درصدی از جمله پروژه‌های مورد بهره برداری دهه فجر جاری بر شمرد.

* ورودی اردستان - کاشان دغدغه مردم شهرستان است

وی همچنین دغدغه مردم اردستان را ورودی بیضی شکل میدان ورودی از سمت کاشان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این ورودی 2 میلیارد تومان اعتبار لازم است که 350 میلیون تومان اولیه آن توسط استاندار اختصاص پیدا کرده است که پس از تأمین عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول