اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین مطرح کرد

همدلی مجلس با همه قوا/ شکست فتنه عراق در سایه وحدت مردم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر ضرورت وحدت میان جوامع اسلامی از شکست فتنه‌گران در سایه وحدت مردمی در عراق خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی از وفاق، همدلی، هماهنگی و وحدت با همه قوا بهره‌مند است.

همدلی مجلس با همه قوا/ شکست فتنه عراق در سایه وحدت مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به هفته وحدت و اهمیت این موضوع و اشاعه آن اظهار داشت: نباید مسلمانان گرفتار تفرقه و نفاق شوند و باید از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهیز کرد.

وی ادامه داد: آحاد جامعه در سایه قرآن و اهل بیت باید با هم برابر باشند تا مسیری واحد شکل گیرد و اگر این موضوع سرلوحه کار همه مسلمانان قرار گیرد و تار و پودشان با همدیگر گره خورده باشد جامعه ایده‌آل اسلامی شکل می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماز جمعه یکی از نمازهای وحدت است و پایگاهی قدرتمند برای وحدت اسلامی و حضور اقشار جامعه در صفوف متراکم نماز جمعه برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام است.

ابوترابی انقلاب اسلامی را از نعمات وحدت اسلامی دانست و تاکید کرد: یکی از نعمت‌هایی که جامعه اسلامی در پرتو انوار پرفروغ انقلاب و دنیای اسلام داشته همین نعمت وحدت است که باید همه مسلمانان قدردان آن باشند.

این مسئول یادآور شد: با مقایسه دنیای قبل و بعد از اسلام در می‌یابیم که اگر وحدت در میان آحاد مردم وجود داشت نیز بسیار کمرنگ بود.

وی اضافه کرد: در ایران اسلامی مردم عزیز ما از سطح مطلوبی از وحدت برخوردار بوده و ملتی هستند که با تمسک به قرآن، پیامبر و اهل بیت و اطاعت از آنان نمونه عملی وحدت را در زندگی فردی خود نیز به منصه ظهور گذاشته‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت:‌ در سال 57 این وحدت کوبنده مردم بود که یک رژیم مورد حمایت دنیای استکبار را با همه هیبت و قدرتش فرو ریخت و نمونه‌های این وحدت در استان‌ قزوین نیز قابل مشاهده بوده و هست.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: در همین قزوین و در مسجد‌النبی که امروز در آن نماز جمعه برقرار می‌شود اجتماع گسترده و پرشور مردان و زنان در برابر رژیم پهلوی با وحدت و شکوه خاصی صورت می‌گرفت و در این راستا نیز بسیاری از فرزندان ما به دست عوامل رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند و این وحدت گسترده ملت شهید‌پرور اسلامی ایران بود که رژیم شاهنشاهی را فرو ریخت.

این مسئول خاطر نشان کرد: رمز پیروزی مردم در سال 57 وحدت، همدلی، تمسک به قرآن، ولایت و همچنین رهبری بی‌نظیر و پدرانه فقیهی عادل و متدین چون امام خمینی (ره) بود.

وی به تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی علیه کشورمان اشاره و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توطئه‌های استکباری علیه نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و از این جمله می‌توان به جنگ تحمیلی، اتحاد نامقدس شرق و غرب، فتنه‌های مختلف،‌اعمال تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه، جلوگیری از دست یافتن به دانش هسته‌‌ای و پیشرفت علمی و دانش هسته‌ای و همچنین فتنه 88 اشاره کرد که با حضور پرشور مردم در حماسه ماندگار 9 دی که خود تفسیری از وحدت بود نقش بر آب شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه جدید دول استکباری در عراق خاطر نشان کرد: مزدوران صدام با حمایت‌ کشورهای عربی و استکباری امروز در عراق به قتل و ترور دست می‌زنند و خون مردم را به زمین می‌ریزند ولی این وحدت ملت عراق که از ثمرات وحدت ملت ایران است توانسته یک حکومت مردمی را در این کشور ایجاد کند و قطعا با وجود چنین وحدتی فتنه‌گران در عراق نیز راه به جایی نخواهند برد.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: در دیگر کشورها مانند لبنان، غزه و سراسر فلسطین نیز همین وحدت امت اسلامی است که در برابر رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر مستکبران پیروز شده به طور مثال در لبنان حضور مردم و رهبری مقتدرانه سید‌حسن نصر‌الله تمام نقشه‌های استکبار را نقش بر آب کرده است.

این مسئول تاکید کرد: امروز موشک‌های حزب‌الله بر قلب تلاویو فرود می‌آیند و رژیم صهیونیستی غاصب را به عقب‌نشینی وادار می‌کنند که همه اینها از برکات وحدت است.

وی شعار وحدت را شعار انقلاب پیام اسلام و راه مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت: وحدت کلمه تمسک به قرآن و آموزش‌های دینی در مسیر امت اسلام و در پناه قرآن اهمیت ویژه‌ای داشته و برای اقتدار نظام اسلامی لازم است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اهمیت موضوع وحدت در همه مجموعه‌ها ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز وحدت، وفاق، هماهنگی و همدلی نه تنها با نمایندگان استان قزوین بلکه با همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوا وجود دارد.

ابوترابی در خاتمه یادآور شد: امیدواریم همه قوا و اقشار جامعه در چارچوب قانون و رهنمودهای مقام معظم رهبری این راه پرافتخار خدمتگزاری را در سایه وحدت ادامه دهد.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول