اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با فارس:

دولت عراق خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان را اجرا می‌کند/ هشدار درباره عناصر مشکوک

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد نخست‌وزیر عراق با اشارە بە اینکە دولت آمادە اجرایی خواستەهای مشروع تظاهرکنندگان است، درباره وجود گروه‌های تکفیری و بعثی در میان تظاهرات‌کنندگان استان‌های اهل تسنن عراق هشدار داد.

دولت عراق خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان را اجرا می‌کند/ هشدار درباره عناصر مشکوک

"عامر الخزاعی" مشاور ارشد نخست وزیر عراق در امور آشتی ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: روز گذشتە کمیتەای متشکل از چند مقام ارشد دولت عراق و بە ریاست حسین شهرستانی عازم استانهایی شد کە هم اکنون تظاهرات عدەای از مردم در آن جریان دارد.

وی افزود: این کمیتە بە صورت جداگانە با نمایندە همە تظاهر کنندگان در سە استان مختلف گفت‌وگو کرد و آمادگی دولت عراق برای اجرایی خواستەهای مشروع آنها را اعلام کرد.

الخزاعی تظاهرات را حق قانونی مردم عراق دانست اما دربارە وجود برخی گروه‌های تروریستی و بازماندگان حزب بعث در میان تظاهرات‌ کنندگان هشدار داد و گفت: تظاهرات حق قانونی آنها است و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از آنها بگیرد، اما باید در مقابل برخی گروههای انحرافی هوشیار باشیم و اجازە ندهیم این گروهها در میان لایەهای مردمی پنهان شوند.

اخیر دولت عراق برای اجرایی درخواست مشروع تظاهر کنندگان در چند استان اهل تسنن عراق ، کمیتەای با عنوان "کمیته نظارت بر درخواست های قانونی تظاهرات کنندگان" تشکیل داد.

ریاست این کمیتە بر عهدە "حسین شهرستانی" معاون کنونی نخست وزیر عراق است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول