اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی آیت‌الله علوی گرگانی و آیت‌الله سیستانی

با صرف وجوه شرعی در حوزه‌های خواهران موافقت شد

خبرگزاری فارس: حضرات آیات سید محمدعلی علوی گرگانی و سید علی سیستانی از مراجع تقلید با اختصاص بخشی از سهم امام به امور حوزه‌های علمیه خواهران موافقت کردند.

با صرف وجوه شرعی در حوزه‌های خواهران موافقت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خطاب به حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ارتباط با صرف وجوه شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران استجازه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در نامه خود خطاب به آیت‌الله علوی گرگانی آورده است: «با عرض احترام و تجدید ارادت به محضر شریف حضرتعالی، همان‌گونه که معظم له استحضار دارید نقش ویژه تربیت‌یافتگان و طلاب خواهر علوم دینی و حضور ایشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، به ویژه حضور مبلغان زن در هیئات مذهبی بانوان، در ترویج احکام و معارف و فرهنگ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم و معارف والای اهل بیت علیهم‌السلام بسیار ارزنده و خطیر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند نقش طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه خواهران در مواجهه با فرقه‌هایی چون وهابیت، بهائیت و دیگر فرقه ضاله بی‌بدیل است و حضور فعال این قشر تأثیرگذار بحمدالله منشأ خیرات و برکات بسیار بوده و هست که این امر با تعهد و تلاش علما و بزرگان بلاد، به ویژه معظم له و مساعدت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تحقق پذیرفته است.

با عنایت به مراتب مذکور و ضرورت پشتیبانی از مؤسسان محترم در تأمین هزینه‌های مدارس، از محضر شریفتان استدعا دارد نسبت به مصرف وجوهات شرعیه در امر ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس و نیز تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی طلاب خواهر و انجام هزینه‌های جاری مدارس علمیه اجازه فرمایید.»

آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ به این نامه آورده است: مجاز هستید از یک سوم سهم مبارک حضرت امام علیه‌السلام برای این اهداف الهی استفاده کنید.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول