اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در اعتراض به عدم آزادی جورج عبدالله

تظاهرات‌کنندگان لبنانی خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند

خبرگزاری فارس: تظاهرات‌کنندگان لبنانی در اعتراض به تاخیر بی‌دلیل در آزادی یک زندانی لبنانی در پاریس، پس از تحمل 29 سال حبس، خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند.

تظاهرات‌کنندگان لبنانی خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش لبنان سرانجام موفق شد تا پس از درگیری‌های ظهر امروز مقابل مرکز فرهنگی فرانسه در شهر «صیدا» در جنوب لبنان، آرامش را به منطقه باز گرداند.

ظهر امروز، تعداد زیادی از لبنانی‌ها در مقابل مرکز فرهنگی فرانسه در صیدا تحصن کردند و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر «جورج عبدالله» که 29 سال است در فرانسه زندانی است، شدند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تحصن پس از نوشتن شعار روی دیوار این مرکز از دستورات نیروهای امنیتی سرپیچی کردند و خواستار اخراج سفیر فرانسه از لبنان در صورت عدم آزادی عبدالله شدند و به همین دلیل نیز با نیروهای امنیتی درگیری شدند.

جورج عبدالله به اتهام دست داشتن در ترور دو دیپلمات آمریکایی و اسرائیلی در پاریس در سال 1982 به حبس ابد محکوم شده بود. بر اساس قانون اساسی فرانسه، حبس ابد 15 سال است لذا او در واقع می‌بایست در سال 2002 آزاد می‌شد، اما مقامات فرانسوی به دلیل فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ده سال دیگر وی را در بند نگه داشتند. با این وجود دادگاه فرانسه در 10 ژانویه سال جاری میلادی (21 دی) در حالی که برای هشتمین بار درخواست تجدید نظر جورج عبدالله را بررسی می‌کرد، مجبور شد با آزادی مشروط وی موافقت کند و اعلام کرد که عبدالله به شرطی آزاد خواهد شد که در فرانسه باقی نماند. اما چند روز بعد،بدون اعلام هیچ دلیلی، اجرای این حکم به تاخیر افتاد و آزادی مشروط او به 28 ژانویه آینده موکول شد.

در بیانیه کمپین آزادی جورج عبدالله آمده است: ما تمام مراکز فرهنگی فرانسه را از امروز خواهیم بست و در صورتی که مقامات مسئول به خواسته ما عمل نکنند، این بسته‌ماندن به دراز خواهد کشید.

همزمان با این امر، طرفداران جورج عبدالله، تحرکاتی را در مناطق طرابلس، صور، النبطیة، بعلبک ودیر القمر در مقابل مقرهای مراکر فرهنگی فرانسه آغاز کردند.

"جورج ابراهیم عبدالله" از زندان فرانسه بار دیگر کابوس‌های سه دهه قبل آمریکا و صهیونیست‌ها را در ادامه مبارزات این چریک ضد صهیونیستی زنده کرد.

جورج ابراهیم عبدالله در سال 1951 (1330ش) در روستای القبیات در منطقه عکار لبنان دیده به جهان گشود، او در سال 1970 (1359ش) از مدرسه‌دار المعلمین در الاشرفیه فارغ التحصیل شد، بعد از اتمام تحصیلات وی به جنبش ملی لبنان ملحق شد. وی مدرس بود و به چند زبان به راحتی سخن می‌گفت، او بلافاصله بعد از پایان تحصیلات وارد مبارزات ضد صهیونیستی در لبنان با عنوان جنبش ملی شد.

جورج عبدالله بعد از مدتی به عضویت گروه‌های مبارز فلسطینی درآمد و به جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین ملحق شد. جداشدن عبدالله از جنبش ملی و ورود وی به صفوف مقاومت فلسطین همزمان با هجوم اول رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در سال 1978 میلادی بود و در همین زمان وی در بسیاری از عملیات‌های دفاع از مردم لبنان و فلسطین شرکت کرد.

او بعد از آن گروه‌های مسلح انقلابی در لبنان را تاسیس کرد که تحت تاثیر تفکرات غالب مارکسیسم در آن زمان واقع شده و گرایشی چپ گرا و مارکسیستی داشت. نام مستعارش "عبدالقادر السعدی" بود، این جنبش در سالهای 1981 و 1982 میلادی(1360 و 1361ش) 5 عملیات را انجام داد.

وی در این عملیات‌ها حتی زخمی هم شد، اما از مبارزه خود دست برنداشت و همچنان به عنوان یکی از مبارزان مطرح ضد صهیونیستی خود را نشان داد. خشم عبدالله و همراهان وی از آن روی بود که هجوم وحشیانه صهیونیست‌ها به لبنان با سکوت محض جامعه جهانی مواجه شده بود و هیچ اقدام سیاسی برای پایان دادن به این اشغالگری صهیونیست‌ها انجام نمی‌شد.

عبدالله در یکی از سفرهای خود به فرانسه در سال 1984 (1363ش) بعد از اینکه از سوی عناصر موساد و مزدوران لبنانی این سازمان جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت، به بهانه همراه داشتن کارت شناسایی جعلی بازداشت شده و پس از دو سال به اتهام حمل سلاح و مواد منفجره به چهار سال زندان محکوم شد.

"من مبارز هستم نه مجرم" این جملاتی بود که جورج عبدالله در دفاع از خود در برابر قضات فرانسوی که او را در ابتدا محکوم به سه سال زندان کرده بودند، مطرح کرد، این در حالی است که بعدها با ادعای اتهام دیگری در قتل چارلز رابرت دیپلمات آمریکایی در سال 1984 (1363ش) در پاریس و ترور "یاکوف برسیمنتوف" دیپلمات اسرائیلی وی به حبس ابد محکوم کرد.

به این ترتیب وی پس از اتمام دوران محکومیتش در سال 1987 (1366 ش) بار دیگر از سوی دادگاه کشور مهد دموکراسی بدون اثبات اتهاماتش به دست داشتن در عملیات‌ تروریستی و کشتن دیپلمات‌های صهیونیست و آمریکایی در فرانسه، مصر و استراسبورگ به حبس ابد محکوم شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول