اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال صنعتی:

حمایت دولت از فعالان صنعتی رسانه‌ای است / حمایت‌ها واقعی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت اصفهان دما گفت: حمایت‌های دولت از فعالان عرصه صنعت و تولید تنها رسانه‌ای بوده است اما دولت باید حمایت‌های واقعی خود را از این مجموعه‌ها نشان بدهد.

حمایت دولت از فعالان صنعتی رسانه‌ای است / حمایت‌ها واقعی باشد

محمد پناهی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایش و گرمایشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کشور و به ویژه استان اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در راستای توسعه صنعت در بخش‌های مختلف برخوردار است اما توسعه صنعت کشور به وجود برخی از زیرساخت‌ها نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت اصفهان دما از حدود 13 سال گذشته تاکنون برای معرفی تولیدات خود در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کند، اضافه کرد: این شرکت در سال 1369 تأسیس و راه‌اندازی شده و از سال 1374 فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت اصفهان دما با بیان اینکه هر ساله کیفیت نمایشگاه‌های برگزار شده در زمینه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی رشد قابل توجهی یافته است، تصریح کرد: همچنین هر ساله تولیدات جدید در زمینه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در نمایشگاه‌های اصفهان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات این شرکت در داخل کشور تهیه می‌شود، ادامه داد: بیش از 90 درصد مصالح مصرفی خطوط تولید این شرکت برای تولید تأسیسات سرمایشی و گرمایشی از مواد اولیه داخلی است.

پناهی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز و دلار و مشکلات اقتصادی موجود در کشور سبب رکود بازار‌ها شده است، تاکید کرد: تثبیت شدن نرخ ارز و دلار در راستای بهبود وضعیت موجود نقش مؤثری دارد و در حال حاضر تحقق این موضوع از مطالبات و خواسته‌های اکثر فعالان صنعتی به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این شرکت در راستای صادرات تولیدات خود اقداماتی را انجام داده است یا خیر، افزود: این شرکت تاکنون تولیدات خود را به صورت مستقیم به خارج از کشور صادر نکرده است اما تولیدات شرکت اصفهان دما در کشور‌های افغانستان، عراق، آذربایجان و ترکیه مصرف شده است اما این شرکت به صورت مستقیم صادر‌کننده نیست.

مدیرعامل شرکت اصفهان دما با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ حمایتی از سوی دولت از این مجموعه صورت نگرفته است، گفت: تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای افزایش تولیدات داخلی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند فراهم‌سازی بستر‌های مورد نیاز از سوی مسئولان و دولت است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حمایت‌های دولت از فعالان عرصه صنعت و تولید تنها رسانه‌ای بوده است اما دولت باید حمایت‌های واقعی خود را از این مجموعه‌ها نشان بدهد.

پناهی با بیان اینکه تاکنون تلاش‌های بسیاری را برای دست‌یابی به خودکفایی در زمینه تولیدات داخلی انجام داده‌ایم، ادامه داد: اما برخی موانع در مسیر فعالان عرصه تولید وجود دارد که دولت و مسئولان بالا‌دستی باید برای افزایش تولیدات داخلی موانع را از سر راه تولید‌کنندگان بردارند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول