اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

نظارت، حلقه تکمیلی فرآیند برنامه‌ریزی و اصلا‌ح پروژه‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظارت حلقه تکمیلی فرآیند برنامه‌ریزی و تداوم دهنده و تصحیح‌کننده پروژه‌ها است.

نظارت، حلقه تکمیلی فرآیند برنامه‌ریزی و اصلا‌ح پروژه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در نشست شورای برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر اشرافیت و نظارت دقیق بر پروژه‌ها انجام شود، ایرادات فنی استمرار نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که مدیریت آب یکی از راهکارهای موجود در توسعه کشاورزی است افزود: کمبود بارندگی و برداشت بیش از حد آب از سفره‌های آب زیرزمینی موجب بیلان منفی آب‌های زیرزمینی شده است و این امر با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح آب جبران خواهد شد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بر اجرای کامل طرح‌های جامع شهری تأکید کرد و بیان داشت: باید طرح‌های ساختاری و راهبردی برای شهرها تدوین شود و در کنار آن مدیران شهر را پویا و منعطف مدیریت کنند.

نارویی با بیان اینکه افق و نگاه مجموعه برنامه‌ریزی برای تصمیمات آینده باید توسعه یابد، در مورد شهر محمد‌آباد گفت: این شهر مستعد برای توسعه بوده و به سرعت جمعیت جذب می‌کند و در این شهر نباید دوباره کاری صورت گیرد، حتماً در برنامه‌ریزی‌ها با این نگاه، توسعه و وسعت بخش‌ها، شهر‌ها و استان را در نظر داشته باشیم.

وی در ادامه جلسه به ضرورت تأسیس ادارات در شهرستان‌های تازه تأسیس تاکید کرد و افزود: حدود چهار سال از تأسیس فرمانداری شهرستان سیب‌و‌سوران می‌گذرد که به گفته فرماندار، تعدادی از دستگاه‌ها در این شهرستان حاضر نشدند، برای همه دستگاه‌ها لازم است که ادارات در شهرستان‌های تازه تأسیس مستقر شوند.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم توجه به حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان به شدت نیاز به کاری بزرگ و کارستان است، فارغ از نگاه‌های منطقه‌ای، در ابتدا اولویت فرهنگ شد که اگر این موضوع مورد توجه و به عمل برسد خیلی از مشکلات پیش‌رو، حل خواهد شد.

نارویی اقبال خیرین را فرصتی مناسب برای رفع محرومیت‌ها و توسعه استان برشمرد و عنوان داشت: بنیاد برکت که از مجموعه‌های خیرین است برای همکاری اعلام آمادگی کرده است، اگر پروژه‌ها را به موقع معرفی کنیم آن‌ها کمک خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تشریح سیاست‌های بودجه‌ای سال 92 گفت: سال 92 نهمین سال از دوره سند چشم‌انداز و سومین سال برنامه پنجم توسعه است.

عباس نخعی ادامه داد: کاهش وابستگی به در آمدهای نفتی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد اشتغال، حذف عملیات‌های غیر ضروری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده و مدنظر برای سال آینده است که باید مقتدرانه و به جد در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.

وی افزود: ما سال 93 بودجه بدون نفت را خواهیم داشت، الان هم وضعیت بودجه عمومی برای همه روشن است و همه دستگاه‌ها باید به شدت در مورد برنامه‌ریزی‌های هزینه‌ای خود دقت داشته باشند.

انتهای پیام/75006/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول