اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در بین شرکت‌های وزارت نیرو صورت می‌گیرد

موافقت بانک توسعه اسلامی با اعطای وام 125.19 میلیون یورویی به برق منطقه‌ای آذربایجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از موافقت نامه نهایی اعطای وام 125.19 میلیون یورویی بانک توسعه کشورهای اسلامی (IDB) به شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان خبر داد.

موافقت بانک توسعه اسلامی با اعطای وام 125.19 میلیون یورویی به برق منطقه‌ای آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای آذربایجان، علی بهاری‌وند در تشریح پروسه درخواست این تسهیلات و حضور کارشناسان بانک توسعه کشورهای اسلامی در تبریز اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان برای بهره‌مندی از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، در سه سال اخیر توجه ویژه‌ای به رعایت فرمت‌ها و الزامات این بانک به عمل آورده و گزارشات فنی، توجیهی، اقتصادی، مالی و زیست محیط دقیقی را در جلسات مختلفی که با مسئولان وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارایی و شرکت توانیر برگزار شده، ارائه و از آن دفاع کرد.

وی افزود: این شرکت پس از اخذ مجوز شورای عالی اقتصاد، به عنوان اولویت اول در بین شرکت‌های وزارت نیرو، تقاضای اخذ وام به بانک توسعه اسلامی را ارسال کرد.

بهاری‌وند با اشاره به اینکه چهار نفر از کارشناسان بانک توسعه اسلامی در سفر به کلانشهر تبریز که طی روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه سال‌جاری صورت گرفت، از چند پروژه برق منطقه‌ای آذربایجان در شهرهای مختلف بازدید کردند و در جلسه پنج ساعته‌ای که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی، دبیر ستاد جذب سرمایه‌گذاری استان، کارشناسان بانک توسعه اسلامی و مسئولان ارشد برق آذربایجان برگزار شد، مسئولان برق آذربایجان دفاعیات و گزارشات فنی و توجیهی خود بر مبنای الزامات این بانک را به دقت ارائه کرده و به سئوالات کارشناسان بانک پاسخ گفتند.

مدیر عامل برق آذربایجان با اشاره به اینکه درخواست ما برای اخذ این وام، برای اجرای هشت پروژه مهم و زیربنایی برق آذربایجان بود، تصریح کرد: کارشناسان مذکور در آن جلسه تعداد پروژه‌ها را به شش پروژه و بررسی مبلغ وام را به حدود 88 میلیون یورو محدود کردند.

بهاری‌وند افزود: به دنبال این موضوع، شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان مجدداً لایحه‌ای را مبنی بر اینکه اجرای پروژه‌های مذکور به همدیگر وابسته هستند و اگر یکی از آنها حذف شود بر تمام پروژه‌ها لطمه خواهد زد،  تنظیم و توسط مشاور مربوطه به بانک مذکور ارائه و درخواست تسهیلات به مبلغ 125.19 میلیون یورو کرد.

وی گفت: پس از ارائه این لایحه، بانک توسعه اسلامی در تیر ماه 91 طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد و رقم 125.19 میلیون یورو به تصویب این بانک رسیده و ریز هزینه‌های پروژه‌ها که در معاونت طرح و توسعه  این شرکت تنظیم شده بود، توسط بانک، مورد قبول واقع شده است.

وی افزود: به دنبال این مصوبه بانک، پیش‌نویس موافقت نامه تحت عنوان فروش اقساطی بین شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و بانک توسعه اسلامی تهیه و برای بررسی و اعلام نظر از طریق وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نیرو به شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان واصل شد.

بهاری‌وند با اشاره به اینکه این تسهیلات در عرض سه سال و در طی اجرای این پروژه‌ها توسط برق منطقه‌ای آذربایجان دریافت خواهد شد، همچنین در خصوص باز پرداخت آن نیز اظهار کرد: باز پرداخت وام مذکور، پس از یک دوره تنفس چهار ساله در 18 قسط شش ماهه پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای آذربایجان تصریح کرد: دریافت این تسهیلات برای احداث پروژه‌های زیر ساختی تامین انرژی الکتریکی برق منطقه‌ای آذربایجان که برای 50 سال آتی شبکه برق منطقه جوابگو هستند از جمله در بخش ایستگاه‌های فشار قوی (پست) و بخش خطوط انتقال در سطح استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هزینه خواهد شد.

 بانک توسعه اسلامی (IDB) با عضویت 54 کشور اسلامی فعالیت دارد و مرکز آن در شهر جده عربستان است.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول