اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خودروهای زرهی فرانسه عازم شمال مالی شدند/قطع خطوط تلفن گائو

خبرگزاری فارس: نزدیک به 30 دستگاه خودروی زرهی فرانسه پایتخت مالی را به سمت مناطق شمال این کشور ترک کردند و این در حالی است که شورشیان خطوط تلفن شهر مهم گائو در شمال مالی را قطع کرده اند.

خودروهای زرهی فرانسه عازم شمال مالی شدند/قطع خطوط تلفن گائو

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، نزدیک به 30 دستگاه خودروی زرهی متعلق به ارتش فرانسه بعد از ظهر روز سه شنبه باماکو، پایتخت مالی را به مقصد شمال این کشور ترک کردند.

یک مسئول نظامی فرانسه اعلام کرد که نیروهای ارتش فرانسه فرودگاه باماکو را که در آن مستقر شده بودند، ترک کرده و به شمال مالی به راه افتادند.

این در حالی است که دیروز سه شنبه صدها تن از نیروهای ارتش مالی و فرانسه از شهر نیانو، در پنجاه کیلومتری جنوب دیابالی به سوی این شهر، واقع در 400 کیلومتری باماکو حرکت کردند.

نیروهای تندرو روز دوشنبه دیابالی را که در غرب مالی واقع است، به تصرف خود در آوردند.

این تحرکات نخستین اقدام زمینی ارتش فرانسه در خاک مالی به شمار می آید.

از سوی دیگر شورشیان مالی خطوط مخابراتی متصل به شهر راهبردی «گائو» را در شمال این کشور به منظور جلوگیری از ارسال اطلاعات ساکنان این شهر به نظامیان درحال پیشروی فرانسه و ارتش مالی قطع کردند.

یکی از ساکنان این شهر در تماسی با استفاده از تلفن همراه ماهواره ای گفت: شورشیان خطوط مخابراتی را قطع کردند، آنها ساکنان را به دادن اطلاعات به نظامیان متهم می کنند.

وی تاکید کرد که اکنون همه خطوط مخابراتی و ارتباطات تلفن همراه در گائو قطع شده است.

حملات هوایی یکشنبه جنگنده های فرانسه علیه اردوگاه ها و پایگاه های تندروهای مسلح در گائو موجب بیرون رانده شدن شمار زیادی از این شورشیان شد که از بیش از 10 ماه پیش تاکنون این شهر را در اشغال خود داشتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول